Indrek Saul: Eesti majandust nõrgestavad mitte ainult halvad uudised, vaid ka passiivsed kodanikud
Erinevalt ettevõtjatest ei paista riigi tasandil ambitsiooni majandust kasvatada, passiivsed on ka kodanikud, kes võiks jamade ilmnemisel rohkem tagajalgadele tõusta, rääkis kasvustrateeg ja konsultant Indrek Saul.
Indrek Saul leiab, et kodanikud peaksid olema aktsiivsed ja puudujääkide korral meelsust üles näitama, siis kasvaks ka majandus suurema tõenäosusega.
Foto: Raul Mee
Eesti tarbija kindlustunne on arusaamatult nõrk, mille taga on ühest küljest palju negatiivseid uudiseid, aga teisalt ka kodanike vähene aktiivsus, rääkis Saul Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis.
Tarbijakäitumine on muutumas – ja mitte ainult hindade tõttu. Kui tahad täna edukalt müüa, tuleb mõista, kuidas inimesed otsustavad, miks nad valivad just selle toote ja millal nad lihtsalt loobuvad.
Värsked uuringud Eestis ja Lätis näitavad, et toidu ostmisel on hind peamine kriteerium mõlemas riigis. Siiski ilmnevad ka erinevused: eestlased on kodumaisuse suhtes ükskõiksemad, lätlased aga hindavad enam sõltumatuid kvaliteediuuringuid.
2025. aasta algas jaekaubanduses ettevaatliku tooniga – kasvunumbrid jäävad inflatsioonile alla ning tarbijate ostujõud kahaneb. Hinnatundlikkus süveneb, konkurents rahvusvaheliste tegijatega kasvab ning kaupmehed peavad otsima uusi viise, kuidas keerulistes oludes ellu jääda, rääkis KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger.
Veebruaris jõudis Selveri lettidele esmakordselt Skandinaavia päritolu First Price tootesari, mis on vaid mõne kuuga pälvinud klientide sooja vastuvõtu ja tõestanud end kui tugev täiendus Eesti toidukaupade turul.