Autor: Kaubandus.ee • 25. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maag: liha hind on tipus käinud

Liha hind on tipus käinud ning taas langemas, nentis Maag Lihatööstuse juhataja Peep Rahuoja.

"Liha hinnad on oma lae saavutanud ja hakanud langema," kommenteeris Rahuoja liha hinna kujunemist lähiajal. Selle taga on tema sõnul nõudluse puudus.

Maag Grupi nõukogu liige Roland Lepp lisas, et liha on maailmaturu kaup ja tema näeb selles suurt plussi, et liha kui tooraine hind on alla tulnud. "Sinna peab juurde lisama, et sel aasta suvel lihatööstused Eestis kasumit ei teeninud," märkis Lepp. Ta avaldas lootust, et madalamad tooraine hinnad aitavad ettevõtteil natukenegi plusspoolel jätkata.

Lepa sõnul on neil jaekettidega lepingud hinna tõstmise osas, mis lubab lihatoodete hinda kergitada paar korda aastas ning sellest peab teatama ette. "Ketid tõstsid tegelikult vähem hinda, kui liha hinnatõus oli," kinnitas Lepp.

Peep Rahuoja lisas, et tänu praegu valitsevale nõudluse puudusele on kampaaniaid järjest rohkem ja üha enam tooteid müüakse kampaaniatingimustes. Ka inimesed on rohkem hakanud vaatama allahindluste silte, lisas ta.

Roland Lepa sõnul Maag koondamisi ei plaani ning pigem vajatakse uusi inimesi. "Tööjõuga läheb meil mõneks ajaks nüüd lihtsamaks," ütles ta. Lepp kinnitas, et praegu tuntakse rõõmu selle üle, et töötajaid on turul saada palju rohkem kui näiteks kaks aastat tagasi, mil praktiliselt polnud valida isegi mitte laotöölist.

Investeeringutest Lepp täpsemalt rääkima ei soostunud, kuid vihjas, et plaane on. "Meie koduturg on Baltikum ja me tahame Lätis ja Leedus saada tegijaks, see on meie prioriteet," kinnitas ta.

Lihatooteid Maag ei ekspordi, küll aga konserve. "Konserv on täna see koht, kust king kõige enam pigistab," lausus Lepp. Müüme küll Saksamaale ja Leetu, aga selleks peab palju tööd tegema ja messidel tooteid reklaamima, eks me sel teemal higistame küll, kirjeldas Lepp nõrgimat lüli.

Kes konkurentidest järgimisena uksed kinni paneb? "Ega nad Eestis väga kehvas seisus täna ei ole," ütles Lepp ning lisas, et ennustama ta ei hakka, aga võib öelda, et kindlasti firmade sulgemisi tuleb.

Tema sõnul hakkavad 1990ndatel loodud lihatööstuste juhid jõudma pensioniikka. Kui järelekasvu pole, tekib ettevõtte tuleviku suhtes poolenisti sundseis ning kindlasti on palju tootjaid, kes on piisavalt väikesed ja jäävadki vaid pereettevõtte tasemele, rääkis ta.

Lepa sõnul päris põhi veel käes ei ole ja see võib tulla järgmisel aastal. "Eks see hull seis hullemaks läheb, aga peale langust on alati tõusuaeg tulnud," ütles ta.

Tagasilööke tarbimises tootjad ei karda, kuna enda sõnul valmistatakse igapäevaseks tarbimiseks minevaid tooteid. "Inimene hakkab täna valima eelkõige automarkide ja rõivabrändide vahel," lisas Lepp.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757