Jaekaubandusettevõtete müük vähenes märtsis
eelmise aasta märtsikuuga võrreldes püsivhindades 13%, teatas statistikaamet.
Märtsis jaemüügi langus veidi pidurdus ja oli veebruari aastalangusest viis
protsendipunkti väiksem.
Märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,6 miljardit krooni. Kaupade jaemüügi langust mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 18%. Kaupade jaemüük vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes enamikul tegevusaladel.
Enim ehk 29% vähenes jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, sporditarvete, raamatute, mängude ja mänguasjadega. Võrreldes eelnevate kuudega pidurdus oluliselt aastane jaemüügi langus majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes. Neis kauplustes vähenes jaemüük aastaga 19%.
Tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustes vähenes jaemüük aastases võrdluses kümnendiku, mis oli väiksemaid langusi viimase poole aasta jooksul. Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 8%. Tarbijad on jätkuvalt ebakindlad tuleviku suhtes ja seoses sellega piiravad järjest rohkem ka toidule tehtavaid kulutusi, teatas statistikaamet.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal püsivhindades protsendi võrra.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 5,5 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis 85%. Eelmise aasta märtsiga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 16%.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.