Autor: Kaubandus.ee • 27. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fits.me avab esimese interneti rõivapoe lahenduse

Eestlaste loodud robotmannekeeni Fits.me loojad osalevad Euroopa suurima interneti- ja veebikonverentsi The Next Web alustavate ettevõtete võistluse finaalis, kus avatakse ka esimene interneti rõivapoe lahendus.

Fits.me kaaslooja ja tegevjuhi Heikki Haldre sõnul on nende jaoks kolmapäeval toimuval üritusel oluline kontaktide loomine.

"Eelmisele kogemusele tuginedes hakkavad meie vastu huvi tundma ka need riskikapitalifondid, kes veel ei ole meiega ühendust võtnud," ütles Haldre. Eelmise kogemuse all pidas ta silmas Brüsselis maineka alustavate ettevõtete visioonikonverentsil Plugg konkursil Massi Milianole võidu toonud interneti rõivakaubamajadele mõeldud arvuti teel juhitavat kuju muutvat robotmannekeeni.

Põhiturg on USA

Haldre ütles, et aasta lõpuks plaanitakse lisaks olemasolevale esimesele veel kolm kuni neli klienti tekitada. Küsimusele, kas mõni klient loodetakse saada ka Eestist, vastas Haldre, et võimalus on väike.

"Eestis on praegu kahjuks 1% jaekaubandusest internetis, see on ligi kümme korda vähem kui Inglismaal, kus on ligi 10% jaekaubandusest internetis," selgitas Haldre. Seetõttu avatakse Fits.me virtuaalne proovikabiin Ühendkuningriigi veebipoes Hawes & Curtis.

Haldre sõnul on nende põhiturg USA, mis on kõige suurem e-ärimaastik. "Aga Euroopa on selline hea madalal rippuv õun," möönis ta, et firmale on oluline, et tootearenduse käigus oleks kliendid neile füüsiliselt lähedal.

Arengufondi investeerimiseksperdi Andrus Oksa selgituse kohaselt unistab enamik alustavaid ettevõtteid võimalusest pääseda The Next Webi lavale ja Arengufond on uhke, et fondi portfelliettevõtte Massi Miliano kaubamärgiga Fits.me seda suutis.

Väärt tunnustus

"Ettevõtte jõuab pildile nii klientide kui ka investorite jaoks," kiitis Oks. Ta lisas, et üritus on praegu Euroopas absoluutne tipp sellises staadiumis projektide tutvustamisel.

Oksa sõnul avavad nad juba mais Fits.me-ga internetipoe lahenduse ka USAs. "Lootsime tegelikult kaks veebipoodi korraga avada, aga Islandi tuhapilv rikkus selle plaani ära," möönis Oks.

Kommentaar

Jana Kähri, PTA Grupi e-kaupluse juht

Ma ei usu, et Fits.me pakuks meile huvi, sest see on ilmselt mõeldud ainult individuaalselt õmblemiseks, see on rohkem selline ateljee värk. Me enne tellime tooteid ja siis müüme.

Ma arvan, et see ei ole mõeldud suurele jaekaubandusega tegelevale firmale. See sobiks rohkem disainerite rõivastele ja disainerinimega ateljeedele. Ma kujutan ette, mis selline arendus võiks maksta, et see e-kaupluses olemas oleks - see teeb ehk ka lõpptoote kallimaks. Arvestades meie rõivaste hinnataset, ma ei näe selles lahenduses meile perspektiivi.

tasub teada

Rõivad internetist

Kuna internetist riiete ostmisel on kõige suurem probleem suurus, müüakse vaid 7 protsenti rõivastest interneti vahendusel.Nendest rõivastest, mis ostetakse, tagastatakse keskmiselt 30 protsenti peamiselt selle pärast, et ostetud on vale suurus.Interneti kaudu ostetakse riideid aastas 31 miljardi dollari eest, mis teeb riietest suurima kaubakategooria, mida internetis müüakse.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757