• 03.05.10, 14:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: tehnikakaupade müük kasvab Eestis suveks 14%

Suveks võib Eestis oodata mullusega võrreldes kuni 14protsendilist tehnikakaupade müügi tõusu, seevastu Lätis ja Leedus on langus – vastavalt 17 ja 24 protsenti, teatas turu-uuringufirma GfK.
Balti riikidest kõige varem müükide langemist kogenud Eesti juhib sellel aastal parimate kasvutulemustega Leedu ja Läti ees, kus langus algas hiljem. Esimeses kvartalis oli IT-turu kasv Balti riikides 17%, teatas GfK 28. aprillil Vilniuses Balti riikide ja Skandinaavia allüksuste klientide ning partnerite konverentsil.
GfK Baltimaade turundusjuhi Ingemar Erlandssoni sõnul sai Balti riikide turg võrreldes ülejäänud Euroopaga majanduslanguse ajal kõige rohkem kannatada. "Kuid see oli see turg, mis tõusis ja kasvas Euroopas mitu aastat kõige kiiremini. Lähimal ajal peaks Balti riikide majandus stabiliseeruma ning siis ei tule enam tõenäoliselt nii suuri kõikumisi ja järgmise languse tulekul ei anna see meie riikidele loodetavasti nii tugevat lööki," rääkis ta.
Eelmisel aastal langes IT-kaupade müügitulu kogu Euroopas. Aasta esimeses kvartalis fikseeriti Kesk- ja Ida-Euroopas 33protsendiline langus, Eestis oli langus 29 protsenti. Mullu teises kvartalis langes Eesti IT-turul müügitulu 25%, kolmandas kvartalis 17% ja neljandas kvartalis 3%. Tänavu esimeses kvartalis kasvas Kesk- ja Ida-Euroopa IT-turg 2%, Eestis aga 13%.
Olmetehnika kaubandus langes mullu GfK teatel Kesk- ja Lääne-Euroopas üle 15%. Leedus vähenes eelmisel aastal suure olmetehnika müügimaht 41,3%, Lätis 42,2% ja Eestis 28,5%. Selle aasta kahel esimesel kuul oli olmetehnika müügilangus Leedus 29,9%, Lätis 30,4%, Eestis 4,8%.
GfK Group on maailmas 4. kohal olev IT, telekommunikatsiooni, TV, heli ja pildi, olmetehnika müügi ja valmistamise uuringute ettevõte. GfK allüksused koguvad andmeid 300 tootegrupi kohta 190 000 müügikohast ning firma kaasab uuringutesse 1,1 miljonit jaemüüjat üle maailma. 80 riigis avatud GfK ettevõtetes töötab 3000 inimest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele