• 25.10.10, 09:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Portaali suuline leping pahandab klienti

Soomes ärivõtete pärast kohtu all oleva ärikataloogi Directa Eesti haru sajad kliendid on pahased Directa lepingute sõlmimise viisi pärast - telefonis müügiagendiga vestlemise tulemus on leping portaalipidajaga ning arve andmete portaali registreerimise eest.
Suur oli tahkekütuste müügiga tegeleva Pärnu väikefirma YTIC omaniku ja juhi Natalja Freibergi üllatus, kui tema postkasti potsatas Directa 474kroonine arve, mille järgi oli ta hiljuti nõustunud hakkama portaali kliendiks.
Nädal varem oli Freibergile helistanud müügiagent, kes talle teenust tutvustas. "Rääkisime päris pikalt. Kuna meil on palju ka venekeelseid kliente ja selgus, et nemad venekeelset infot ei vahenda, siis ma ei olnud nende pakkumisest huvitatud," meenutas Freiberg. Küll lasi ta pakkumise saata e-postile. Pakkumisele Freiberg ei reageerinud, kuid siis tuligi juba arve, millel on 14päevane maksetähtaeg, pärast seda hakkab jooksma viivis 0,05 protsenti päevas.
Samuti on lepingus punkt, et kui klient soovib seitsme päeva jooksul lepingu lõpetada, on Directal õigus nõuda halduskulude katmiseks poolt registreerimissummast.
"Ma ei tea, mida ma selle arvega peale hakkan, kardan, et ühel hetkel saan inkassost kirja," kurtis Freiberg oma kimbatust.
Directa: nii müüakse SkandinaaviasAdvokaadibüroo LEXTAL vandeadvokaadi Urmas Ustavi sõnul ei eksisteeri kõnealusel juhul poolte vahel kehtivat lepingut, sest Freiberg ei ole esimest arvet maksnud ja seega pole ta ka andnud nõusolekut lepingu sõlmimiseks. "Ettevõtja võib meie hinnangul lepingu rahumeeli tähelepanuta jätta," lisas Ustav.
Tarmi sõnul on aeg-ajalt aktuaalne lepingusõlmimise süsteemi muutmine, aga kuna praegune on mõlemale poolele mugav ning laialt praktiseeritud nii Põhjamaades kui ka mujal Euroopas, siis on jäädud selle juurde. "Olla mingis asjas teerajaja ei ole kerge," ütles ta.
Directa juhatuse liige Toomas Tarm pidas aga sellist hinnangut üllatavaks, sest nemad on juristidega konsulteerides jõudnud teistsugusele seisukohale. "Juriidiliselt ei ole nii, et leping hakkab kehtima siis, kui ta selle summa ära maksab," märkis ta. Tarmi sõnul on ettevõtetevahelise lepingu sõlmimine suuliselt telefoni teel küll Eestis ebatraditsiooniline, kuid seda kasutatakse ka Põhjamaades.
Ta lisas, et kliendil on pärast arve saamist võimalik seitsme päeva jooksul lepingust loobuda, aga kui loobumistähtaeg lastakse üle, siis tahab portaalipidaja lepingualustamistasu kätte saada, sest nii teeks iga normaalne firma. "Kui klient keeldub arvet tasumast ega ole kasutanud õigeaegset loobumisõigust, siis üritame teda algul veenda ning lõpuks oleme sunnitud loovutama võla inkassofirmale," sõnas ta.
Äripäeva kõne lõpetas leppeTarmi arvates käituvad nad vastavalt seadusele ja eetikanormidele ning kindlasti ei soovi nad kedagi ära kasutada. Süsteem on nii lollikindlaks tehtud, et kedagi vägisi kliendiks ei tehta. Telefonis peavad müüjad saama konkreetse jah-sõna ning sellest jääb järele ka salvestus.
Pärast Äripäeva kõnet Directa juhile teatas ettevõte Freibergile, et tuleb talle vastu ja tühistab telefoni teel sõlmitud leppe. Pärnu ettevõtja mure pole aga üksikjuhtum. Juba mais kirjutas Eesti Päevaleht, kuidas üle saja ettevõtte on hädas, et portaal esitab telefonikõne põhjal sõlmitud lepingu alusel mitme tuhande krooni suuruseid arveid.
Rahul ei ole ka Soome ettevõtjad. Directa emafirmat Directa Oy ja selle viit juhti süüdistab Helsingi esimese astme kohus jõhkras pettuses ja turureeglite rikkumises.
Üle 1400 väikeettevõtja andmeil andis Directa puudulikku informatsiooni oma teenuste, eriti just infopäringute eest tasumise kohta. Lisaks on Directa hoidnud jõus lepinguid ja esitanud ettevõtetele arveid, kuigi viimased on lepingu nendega lõpetanud. Asi jõuab Soome ajakirjanduse andmeil kohtusse aasta lõpuks.
mis on misDirecta OÜasutatud 2007
haldab infoportaali emateab.eeomanik Directa OYtegevjuht Toomas Tarmtöötajaid 2009: 11käive 2009: 5,9 mln kr, muutus võrreldes 2008 +550%Kasum 2009: -2,9 mln kr, muutus võrreldes 2008 -50%

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.24, 17:21
Selveri pagaritooted vallutavad turgu
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele