Premia Foodsi eelmise aasta käive kasvas 14 protsenti, 88,3 miljonile eurole, ületades ettevõtte käibeprognoosi 3,3%.
Neljandas kvartalis kasvas Premia Foodsi käive 12%, 20 miljonile eurole, teatas ettevõte börsile. Käive on aasta kokkuvõttes kasvanud kõigis segmentides ning kõigil sihtturgudel.
Suurima osa aastasest kasvust andis kalasegment 7,2 miljoni eurose lisakäibega, järgnesid jäätisesegment 2,4 miljoni eurose ja külmutatud kaupade segment 0,8 miljoni eurose lisakäibega.
Neljandas kvartalis tegi segmentidest parima tulemuse kalasegment, mis andis sel perioodil suurima osa käibest ja käibekasvust. Tõusujoonel jätkas samal perioodil ka külmutatud kaupade segment, stabiilse tulemuse andis jäätis.
Jäätisesegment andis Premiale 2011. aasta kokkuvõttes 28,8 miljoni eurose käibe ning 9%-lise ehk 2,4 miljoni eurose käibekasvu. Aasta kokkuvõttes andsid suurima osa lisandunud käibest selles segmendis Eesti, Läti ja Venemaa turud.
Külmutatud toodete müük jätkas tõusulainel ka neljandas kvartalis, mil tulemuseks oli 5,1 miljoni eurone käive ning võrreldes 2010.aasta sama perioodiga ka 4,8%-line käibekasv. Aasta kokkuvõttes saavutas see segment 4%-lise käibekasvu ning 20,6 miljoni eurose käive, sealjuures peamine osa kasvust tuli Lätist ja Leedust.
Kala ja kalatoodete segmendi käive kasvas neljandas kvartalis võrrelduna aasta varasema ajaga 20% ning andis 11,2 miljoni eurose käibe. Aasta kokkuvõttes andis see segment 37 miljoni euro suuruse käibe ja 24%-lise käibekasvu. Mullu moodustas kalasegment 42% Premia kogukäibest ning oli ühtlasi ka suurim käibekasvumootor. Eelmisel aastal teenitud 7,2 miljoni eurosest lisakäibest 5,5 miljonit tuli Soome turult ning ülejäänu peamiselt Eesti turult.
Aasta kokkuvõttes tegi Premia Foodsil suurima, 21%-lise käibehüppe Soome turg, järgnes Eesti 17%-lise käibekasvuga ning seejärel Läti ja Venemaa kumbki 7%-lise ja Leedu 4%-lise käibekasvuga. Mullu neljandas kvartalis oli suurimaks tõusjaks Eesti turg, kus käive võrreldes aasta varasemaga kasvas 20%, paremuselt teisel kohal oli Leedu 16%-lise käibekasvuga.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.