Maarit Eerme • 4. veebruar 2014
Jaga lugu:

Väiketootjate võimalused müüa suures jaeketis

Reedel toimus Rimis kaubanduse klubi, mis keskendus väiketootjate toodangu edukale müügile suurketis ning jagati osalejatele mitmeid näpunäiteid.

Rimi formaadijuht Marko Põder rääkis, et Talu Toidab poest ostvad kliendid jagunevad kaheks. Ühed on enesekindlad, kes on väga lojaalsed ja regulaarsed ostjad ja tunnevad kohalikku tootjat. Teised kliendid on impulsiivsed, kes ostavad vastavalt tujule ning hind mõjutab ostuotsust.

Rimi ostudirektor Elen Terras ütles, et just väiketootjal on võimalik eristuda enda pakutavate kaupadega suuremate tootjate ees. "Väiketootjatelt ootame erilisi tooteid ning hea on see, et just nemad suudavad reageerida väga kiiresti meie või kliendi antud tagasisidele. Tarbija ootab toodetelt stabiilset kõrget kvaliteeti iga kord, kui ta seda ostab," rääkis Terras. Lisades, et kui mõnes piirkonnas on väiketootjal väga suur kohalik tuntus ja kliendid nõuavad just tema kaupa, siis on nad nõus võtma seda ka ainult ühte kauplusesse.

Terras soovitas väiketootjal pakkuda erilisi tooteid ja maitseelamusi, hoida kõrget kvaliteeti, pidada kinni kokkulepetest ning toetada müüki degusteerimiste ja võimaluse korral ka kampaaniatega.

Talu Toidab omab individuaalseid kokkulepped kõikide oma tarnijatega ning ollakse tarnete osas paindlikud ja proovitakse leida mõlemale osapoolele sobiv lahendus. Talu Toidab eestvedaja Merit Mikk ütles, et lepinguid nad koostööpartneritega ei sõlmi, sest see võtaks neilt liiga palju ressurssi. "Kokkulepped on sõlmitud e-maili teel või suuliselt ning see on ka kehtiv kokkulepe, millest kinni pidada," rääkis Mikk.

Talu Toidab alal müüvad kõige paremini munad, porgandid, õunad, liha, mahepiim, mahlad, mesi ning pidevas kasvutrendis on erinevad maiustused.

Mikk rääkis veel, et väiketootjatega on kõige suuremaks väljakutseks EAN koodide puudumine, ilma milleta ei ole võimalik tooteid kaupluses müüa. "Püüame leida sellele lahenduse, kuid see on meie meeskonnale väga ajamahukas," rääkis Mikk. Lisaks on teinekord toodete müügimahtude ennustamine võimatu tegevus ning käsitööndusliku tootmisega seonduvalt võivad erinevate partiide vahel olla erinevused kvaliteedis/maitses.

Wilawander juhataja Krista Kanniste rääkis, et nemad on saanud suurketiga koostöös katsetada erinevaid tooteid ning saanud ideid uute toodete jaoks. Lisaks on nad kasvatanud enda käivet. Kanniste rääkis, et kui võimalik ja toodete mahud on piisavad, siis on võimalik pakkuda enda tooteid ka teistesse kaubanduskettidesse, toitlustusasutustesse ning koolidesse ja lasteaedadesse.

Tasub teada: Kuidas väiketootja ketis läbi lööb?

Eriline toodeKohalik tuntus ja klientide suur nõudlusTootearendusKiire reageerimine soovitusteleKorraldab toodetele degusteerimisiKorraldab kampaaniaidPeab kinni tarnete, toodete ja kvaliteedi kokkulepetest

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt