Autor: Maarit Eerme • 19. märts 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nutitelefonis peitub kaubanduse edu võti

Veebruaris Saksamaal Düsseldorfis toimunud jaekaubanduse messil EuroShop võis näha erinevaid tehnoloogilisi lahendusi, kuid enamus uued kaubanduse elu kergemaks tegevad lahendused taandusid nutitelefonile.

Messil paistis trendidena silma jaekaubanduses iseteeninduse lahenduste areng, mobiilsete seadmete ja app’ide paljusus.

Nixor EE tegevjuht Imre Reinsoni sõnul võib selle aasta jooksul tekkida palju erinevaid app’e, mille eesmärk on asendada füüsilisi kliendikaarte. „Messil midagi täiesti uut ei olnud, sest oleme igapäevaselt tihedas koostöös oma välispartneritega ja seetõttu ka kõige uuemaga kursis,“ sõnas Reinson.

Mis jäi EuroShop messil silma?

Iseostlemine –  Eestis on kasutusel iseteeninduskassad (SelfCheckOut) ja iseskaneerimine (SelfScanning).  Lähitulevikus võib oodata erinevaid täiendavaid ja alternatiivseid lahendusi. Näiteks 360 kraadi tunnel-skannerid või telefoni kasutamine erinevates iseostuprotsessides. Drive-in ja e-kaubanduse lahendused on samuti iseostlemise terviksüsteemi olulised osad.

Digital Signage – Aastaid on üritatud arendada üksikuid erinevaid tsentraalseid meedialahendusi. Nüüdseks on neid juba mitmeid. Täna on võimalik juhtida kõikide kaupluses paiknevate ekraanide (telerid seinal, kaaluekraanid, kassaekraanid, infokioskid jne) pilti keskselt ühest punktist. Võimalik on määrata esitluse aeg erinevatele reklaamidele, siduda need konkreetsete ekraanidega, saada korralik aruandlus eetriaja kasutuse kohta ning väga suure soovi korral saab statistikat selle kohta millises vanuserühmas ja mis soost inimesed on ekraanil olnud reklaami näinud/vaadanud.

Vending ehk müügiautomaadid – Müügimasinaid kasutatakse mujal maailmas tunduvalt rohkem kui Eestis. Sisulisi muudatusi ei ole toimunud, kuid valik on laienenud. Kõikide tooteliikide (külm, sügavkülm, soe) müümiseks on võimalik kasutada müügiautomaati. Müügiautomaatide puhul on pigem arendatud disaini ja tehnoloogilist platvormi.

Videoanalüütika - Kui varasemalt on rohkem räägitud videoanalüüsil põhinevatest kliendiloenduse lahendustest, siis nüüd on võimalused suuremad. Analüüsitakse klientide arvu, nende  käitumist, järjekordade pikkusi, teeninduskiirust. Lisandunud on isiku- ja tootetuvastuse võimalused. Paljusid olemasolevaid videovalve lahendusi saab tarkvaraliselt täiendades samade võimaluste piires kasutama hakata.

Riistvara – Selles osas on pilt kirju ning areng toimub igas suunas. Seadmed on väiksemad, energiasäästlikumad, disainilt paremad. Neid on võimalik kasutada nii tavatingimustes, kui ka niiskes või tolmuses keskkonnas. Lisaks veel erinevad puutetundlikud tehnoloogiad.

Telefon – Kõik, mis on võimalik ja mõistlik telefoni panna, see sinna pannakse. Palju on erinevaid app'e mis toetavad üksikuid müügiprotsessi-ostuprotsessi etappe.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757