Autor: Maarit Eerme • 5. juuni 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

TOP 5 toidutrendi maailmas 2015

Rahvusvahelise Restoranide Assotsiatsiooni (NRA) poolt korraldatud show raames näidati uusimaid Chicagos pakendatud toidu trende, soojasid ja külmasid jooke, alkohoolseid jooke, söögi tegemise tarvikuid ja restoranidele mõeldud tarkvara. All on TOP 5 toidutrendi, mis Euromonitori uurijatel silma jäi.

1. 3D printimine: Kuna paljud inimesed postitavad enda toite ja jooke sotsiaalmeediakanalitesse, siis kokkadel on surve luua silmatorkavaid suupisteid või kokteile. Toidu 3D printeriga saab välja printida näiteks värvilisi kommi orhideesid ja suhkrust pealuudest kuni kaunistatud kookide ja jookideni.

2. Põlisterad: tatar, amarant ehk rebashein hirss, kinoa, speltanisu on kasvav trend ning ettevõtted proovivad seda ära kasutada. Kinoa on üks populaarsemaid põlisterasid, mis on gluteenivabad ning kõrge valgusisaldusega.

3. Või on tagasi: Reaalne või on tagasi oma mõnusa rikkaliku ja kreemise maitse poolest. Tarbijad valivad margariini asemel pigem puhta või. Ettevõtted kirjutavad enda toodete peale ka, et nendes on kasutatud ehtsat võid. Isegi täispiim tuleb tagasi, näiteks Ameerika piimatootja valmistab täispiimast jogurtit, millel on kolm kihti kreemi peal.

4. Gluteenivabad tooted: Gluteenivabad tooted jätvakavad valitsemist ka 2015. aastal, käesoleval aastal peaks olema valik veelgi suurem ning parem. Toodete massidesse minekul on hetkel takistuseks see, et kuidas teha gluteenivabad toidud sama maitsvaks kui gluteeniga toidud. Ameerika üks jahutootja kasutab põlisterade asemel riisi, et vältida gluteenivaba toidu halba maitset. Lisaks mõeldakse välja ka uusi põnevaid gluteenivabasid tooteid, näiteks musta oa spagetid.

5. Jätkusuutlik vesiviljelus: Trend peaks liikuma selles suunas, kus teenindusasustused võtavad vastu neid kalu, mis parasjagu merest ja kasvatajatelt on saada, mitte ei nõuta konkreetseid kalu. Ettevõtted ei eelista loodusest püütud või kasvatatud mereande, vaid nende jaoks on pigem tähtis see, et mõlemat tehakse õigesti ning sellega ei koormata loodust ega põhjustata keskkonnaseisundi halvenemist.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757