27. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas luua kingisoovitusi, mis inspireerivad ostlejaid ja kasvatavad müüki?

Kingisoovitused on kõige mõjuvõimsam tööriist pühade perioodil. See võimaldab sul näidata klientidele tooteid, inspireerida ostlejaid ja püsida klientide meeltes.

Et luua edukas kingisoovituste kataloog on oluline teada, et selle loomine eeldab rohkem uurimist ja mõtlemist, kui lihtsalt toodete valimine. Selle kataloogi koostamine on jaekaubanduses saanud juba traditsiooniks, seega tuleb selles osas olla loov, kuidas sa seda pakendad ja turundad.

Kuidas seda saavutada? Allpool on mõned Francesca Nicasio poolt kokkupandud soovitused, mida võiks jälgida, et ostlejad ikka paneksid tähele ettevõtte kingisoovitusi.

1. Analüüsi müügitulemusi ja trende, et aru saada, milliseid tooteid lisada

Kuidas otsustada, milliseid tooteid panna kingisoovituste kataloogi? Üks kindel viis on kasutada erinevaid andmeid. Võta andmebaasist välja enim müüdavamad tooted, selekteeri sealt välja need, mis sobiksid hästi kingitusteks ja pane need kingisoovituste kataloogi.

Ideaalis peaks kataloog sisaldama erinevaid tooteid, mis sobivad erinevatele kliendirühmadele, seega on parem filtreerida raportid kategooria põhiselt. 

2. Muuda see meeskonna pingutuseks

Müüginumbrid ja trendid on ainult abiks, kuid ei tohiks olla ainukesed allikad, millele keskenduda. Korja ka vajalikku infot enda partneritelt. Nende käest saab teada, millised tooted nende portfellist kõige paremini müüvad pühade ajal (või mõne erilise sündmuse ajal, mille jaoks sa kingisoovituste kataloogi koostad).

3. Küsi enda klientidelt

Sa ei tohiks luua kingisoovituste kataloogi lihtsalt niisama. Mine ja vestle oma klientidega ning uuri nende käest, mida nad sooviksid kingikataloogis näha. Selleks võiks kasutada ka sotsiaalmeediat ja veebiküsitlusi, et koguda vajalikku informatsiooni.

Üks Ameerika kauplustekett laseb klientidel sotsiaalmeedias jagada neid tooteid, mida nad armastavad ning hääletada parimate kingiideede poolt.

Kaalu ka enda ettevõttes sarnaseid asju. Tee väike sissekanne sotsiaalmeediasse, et küsida fännide ja jälgijate käest, milliseid tooteid nad sooviksid endale jõulukingituseks saada. Või kui sul on mõtteid konkreetsete toodete osas, siis postita mõningad pildid Facebooki ja Instagrammi ning vaata, kuidas kliendid neile reageerivad.

4. Tee koostööd hankijatega

Hea sisend kingisoovituste kataloogi koostamiseks saab hankijatelt. Vestle koostööpartneritega ja uuri nende käest, mis tooted on hetkel kuumad ja trendikad. Nende info võib olla väärtuslik informatsioon kataloogi loomiseks.

Ja kes teab? Kui vestlused lähevad hästi, siis võib isegi järgmiseks aastaks saada väga head tellimistingimused.

5. Mõtle, kuidas enda tooteid saab kategoriseerida

Läbimurdeni võib viia see, kuidas on sul tooted kataloogis korrastatud ja kategoriseeritud. Seega võta natuke aega ja mõtle välja õiged kategooriad. Siinkohal ei ole ühtegi õiget vastust, et kuidas kategoriseerida tooteid, sest see oleneb ettevõttest ning tema klientidest.

Näiteks, kui müüte suures valikus tooteid, siis võiks kategoriseerida näiteks: Naisele, mehele, kodule, nagu seda teeb Macy kaubamaja.

 

Kodutarvete kaupluste kett võiks jaotada näiteks: magamistuba, elutuba, köök. Kui sa oled spetsialiseerunud näiteks meestekaupadele, siis kategoriseeri natuke spetsiifilisemakt nagu isale, mehele, vennale.

Samas, kui sul on palju hinnatundlike kliente, siis kaalu lisamist kategooriad nagu alla 100 / 50 / 25 eurosed kingitused. See aitab kliendil kiiremini tooteid valida, mis on tema eelarvele sobilikud.

6. Lisa kinkekomplekte

Individuaaltoodete näitamine on tore, kuid võiks mõelda ka kinkekomplektide peale. See annab võimaluse näidata tooteid, mis sobivad omavahel kokku ning annab võimaluse müüa kliendile rohkem.

7. Veendu, et sinu kingisoovituste kataloog näeb hea välja erinevates kanalites ja platvormidel

Kliendid vaatavad kingisoovituste katalooge erinevatest kanalitest ja platvormidelt, seega ole kindel, et see näeb hea välja igas kohas. Kui sa lood digitaalse juhendi, siis vaata, et see oleks kohaldub, kuna kliendid vaatavad seda nii arvuti ekraanilt kui ka mobiilist.

Annad välja trükitud kingikataloogi? Investeeri kõrge kvaliteedilisse paberisse. Sa soovid, et inimesed jälgiksid ja loeksid sinu juhendit, selle asemel, et peaksid neid odavateks flayeriteks ja viskaksid need lihtsalt ära.

Kui sa lood nii füüsilise, kui ka digitaalse juhendi või mõlemad, siis ole kindel, et kasutad originaal ja kõrge kvaliteedilisi pilte.

8. Kaalu videovõimalust

Kui sul on ressursse kulutuste tegemiseks, siis mõtle video kingikataloogi koostamisele. Video on tõestatud, kui kõige efektiivsem viis hankida liiklus. Seega video kataloog võib olla lahendus sellele, et inimesed tunneksid sinu toodete vastu huvi.

Vaata näiteks Bed, Bath and Beyond näited. See jaekett lõi väga kiire videoklipi, mis annab ülevaate nende toodetest ja isikutest, kes neid hindavad.

9. Sihi mitte ainult enda sihtklienti vaid ka neid, kes kingitusi ostavad

Veendu, et kingituste kataloog meeldib ka inimestele, kes on väljaspool sinu ideaalset klientuuri. Pea meeles, et juhend peab tõmbama ka neid, kes ostavad kingitusi sinu põhikliendile. Näiteks, kui te müüte naiste ehteid, siis tõenäoliselt ostavad teie kauplusest kingituse abikaasa või poeg.

Vältige slängi ja tööstus-spetsiifiliste terminite kasutamist kingituste kataloogis, eriti siis, kui satud enda sihtgrupist väljapoole. See nõuanne on eriti kasulik siis, kui omad väga spetsialiseerunud kauplust, mida külastavad harrastajad.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757