17. märts 2017
Jaga lugu:

Kuidas generatsioon Y ego poputada?

Dr. Paul Marsden
Dr. Paul Marsden  Foto: Marko Mumm

Dr. Paul Marsden tõi oma Passwordil peetud ettekandes välja seitse praktilist võimalust, mis aitavad brändidel kliendi ego poputada ehk kuidas tehnoloogia abil võita tarbija südant, mõistust ja rahakotti?

Marsdeni sõnul vormib tehnoloogia seda, kuidas inimesed mõtlevad, käituvad ja maailma tajuvad – telefon mäletab meie eest, Google mõtleb meie eest ja iga nõudmise saab rahuldatud ühe klikiga. Telefon on tänapäeva inimestele nagu telekapult, millega saab oma elu juhtida. Kogu elu käib “on demand” rütmi järgi, mis tekitab inimeste peades mulje, et kontroll maailma üle ongi nende käes. See on aga täielik ego poputamine ehk nartsissismi toitmine, mida kinnitavad ka uuringud – digikümbluses kasvanud noored on 15% nartsissistlikumad kui eelmise põlvkonna esindajad ning sellega peaks kõik turundajad oma kommunikatsioonis arvestama.

Kas siis ainult milenniumipõlvkonna esindajad on enesekesksemad? Mitte ainult. Tehnoloogia tihe kasutamine mõjub ego buustivalt igaühele.

Marsden tõi välja mõned tehnoloogiast põhjustatud näitajad, mis on iseloomulikud nartsissistlikule inimesele – vaata, kas tunned ennastki ära!

Nartsissistlikum inimene:” rakendust, millega tellida süüa, taksot jms. ehk vajad pidevalt ülevaadet oma mõõtmetest, sammudest ja muudest füüsilistest tegevustest. )!’sid sotsiaalmeediasse

• Kasutab rohkem kui kolme “on demand

• Kasutab erinevaid tehisintellektuaalseid abilisi, mis on tegelikult virtuaalsed orjad ja aitavad nende omanikul tunda end peremehena, juhina (tolmuimejad, Amazoni Alexa vms)• Kasutab fitness trackerit

• Kasutab tihti sotsiaalmeediat – teed rohkem kui kaks postitust päevas• Omab endlikeppi (selfie stick

• Postitab endast selfie

• Loobub kuuks ajaks pigem seksist või hommikusöögist kui telefonist

It’s all about me, deal with it!

Tulevik on nende brändide päralt, kes oskavad nartsissisti põhitunnused ära tabada ning pakkuda nende pinnalt tarbijale oma eluga toimetulekuks digilahendusi. See tähendab, et brändiväärtuseks - kas emotsionaalselt või ka füüsiliselt - peab olema midagi, mis on võrdne nartsissistlike väärtushinnangutega. Sellest ongi arenenud välja täiesti uus teooria ehk ego-tehnoloogial põhinev turundamine.

Et saada osa enesekesksema tarbija elust, peaksid brändid pakkuma neile järgmist:

Võimalikult parimat kõiges – nad arvavad, et neil on selleks täielik õigus ja voliMeelitama nende ego, et nad tunneksid end parimatenaAitama neil parim välja näha – nad on edevadAnda neile midagi, millega uhkeldada (mis võiks olla uus staatuse sümbol?) – nad tahavad ennast näidataTegema neist maailma kuningad (kuidas muuta oma toode “on demand” tooteks?) – täida nende juhtimiskirge – me master, you slaveSuurendama nende mõju, et teised järgneksid neile – efekti küsimusAitama neil elus hakkama saada, et nad tunneksid end oma elu peremeestena – iseseisvuse abistamine

Password 2017 toimub 16. - 17. märtsil Tallinnas Saku Suurhallis.

Dr Paul Marsden on psühholoog, teadlane ja konsultant, kes on pühendunud tarbijate uurimisele ja sellest saadud info vahendamisele brändidele, turundusagentuuridele ja tehnoloogiaettevõtetele. Tema igapäevaseks tööks on luua teaduslike uurimistulemuste põhjal huvitavat, praktilist ja inspireerivat sisu.

Autor: Helen Külaots, Best Marketing Eesti ajakirjanik

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt