• 17.03.17, 10:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas generatsioon Y ego poputada?

Dr. Paul Marsden tõi oma Passwordil peetud ettekandes välja seitse praktilist võimalust, mis aitavad brändidel kliendi ego poputada ehk kuidas tehnoloogia abil võita tarbija südant, mõistust ja rahakotti?
Dr. Paul Marsden
  • Dr. Paul Marsden Foto: Marko Mumm
Marsdeni sõnul vormib tehnoloogia seda, kuidas inimesed mõtlevad, käituvad ja maailma tajuvad – telefon mäletab meie eest, Google mõtleb meie eest ja iga nõudmise saab rahuldatud ühe klikiga. Telefon on tänapäeva inimestele nagu telekapult, millega saab oma elu juhtida. Kogu elu käib “on demand” rütmi järgi, mis tekitab inimeste peades mulje, et kontroll maailma üle ongi nende käes. See on aga täielik ego poputamine ehk nartsissismi toitmine, mida kinnitavad ka uuringud – digikümbluses kasvanud noored on 15% nartsissistlikumad kui eelmise põlvkonna esindajad ning sellega peaks kõik turundajad oma kommunikatsioonis arvestama.
Kas siis ainult milenniumipõlvkonna esindajad on enesekesksemad? Mitte ainult. Tehnoloogia tihe kasutamine mõjub ego buustivalt igaühele.
Marsden tõi välja mõned tehnoloogiast põhjustatud näitajad, mis on iseloomulikud nartsissistlikule inimesele – vaata, kas tunned ennastki ära!
Nartsissistlikum inimene:” rakendust, millega tellida süüa, taksot jms. ehk vajad pidevalt ülevaadet oma mõõtmetest, sammudest ja muudest füüsilistest tegevustest. )!’sid sotsiaalmeediasse
• Kasutab rohkem kui kolme “on demand
• Kasutab erinevaid tehisintellektuaalseid abilisi, mis on tegelikult virtuaalsed orjad ja aitavad nende omanikul tunda end peremehena, juhina (tolmuimejad, Amazoni Alexa vms)• Kasutab fitness trackerit
• Kasutab tihti sotsiaalmeediat – teed rohkem kui kaks postitust päevas• Omab endlikeppi (selfie stick
• Postitab endast selfie
• Loobub kuuks ajaks pigem seksist või hommikusöögist kui telefonist
It’s all about me, deal with it!
Tulevik on nende brändide päralt, kes oskavad nartsissisti põhitunnused ära tabada ning pakkuda nende pinnalt tarbijale oma eluga toimetulekuks digilahendusi. See tähendab, et brändiväärtuseks - kas emotsionaalselt või ka füüsiliselt - peab olema midagi, mis on võrdne nartsissistlike väärtushinnangutega. Sellest ongi arenenud välja täiesti uus teooria ehk ego-tehnoloogial põhinev turundamine.
Et saada osa enesekesksema tarbija elust, peaksid brändid pakkuma neile järgmist:
Võimalikult parimat kõiges – nad arvavad, et neil on selleks täielik õigus ja voliMeelitama nende ego, et nad tunneksid end parimatenaAitama neil parim välja näha – nad on edevadAnda neile midagi, millega uhkeldada (mis võiks olla uus staatuse sümbol?) – nad tahavad ennast näidataTegema neist maailma kuningad (kuidas muuta oma toode “on demand” tooteks?) – täida nende juhtimiskirge – me master, you slaveSuurendama nende mõju, et teised järgneksid neile – efekti küsimusAitama neil elus hakkama saada, et nad tunneksid end oma elu peremeestena – iseseisvuse abistamine
Password 2017 toimub 16. - 17. märtsil Tallinnas Saku Suurhallis.
Dr Paul Marsden on psühholoog, teadlane ja konsultant, kes on pühendunud tarbijate uurimisele ja sellest saadud info vahendamisele brändidele, turundusagentuuridele ja tehnoloogiaettevõtetele. Tema igapäevaseks tööks on luua teaduslike uurimistulemuste põhjal huvitavat, praktilist ja inspireerivat sisu.
Autor: Helen Külaots, Best Marketing Eesti ajakirjanik

Seotud lood

Uudised
  • 06.11.15, 12:11
Kuidas suhtuvad eri põlvkonnad töösse?
Töökollektiivis on nii noori kui ka vanu inimesi, miks nad üksteise suhtes mõnikord tõrjuvad on? Mida on vaja teada erinevatest generatsioonidest? Mõtle sinagi, millistesse põlvkondadesse jaotuvad sinu kolleegid, õpi nende omapära veidi paremini tundma ja oledki juba poolel teel.
Uudised
  • 21.09.15, 15:47
Kuidas võita generatsioon Z tähelepanu?
Rahvusvaheline tarbija-, moe- ja disainitrendide uuringuettevõte WGSN andis raportis ülevaate, milline on generatsioon Z ja kuidas nende tähelepanu püüda. Kes nad on ning millest nad huvituvad on?
Uudised
  • 22.01.15, 14:28
Y-generatsioon kujundab pakendituru ümber
Stora Enso koostatud värske uuring Viewpoint näitab, et kaupmehed, kes kasutavad ära jätkusuutliku pakendamise võimalusi, suudavad kasvatada 2-4% käivet. Jätkusuutlikkuse põhimõtete järgimine muutub jaemüügisektoris aina tähtsamaks, sest Y-generatsioon ehk aastatel 1980-2000 sündinud noored muutuvad domineerivaks tarbijarühmaks.
Uudised
  • 10.04.18, 15:02
Mida tulevikutarbijad tootjatelt ja kaupmeestelt ootavad?
Toidutootja, kaupmees ja uue generatsiooni esindaja rääkisid jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste seminaril sellest, mis on tuleviku tarbija eripärad ning mida ta ootab tootjatelt kui ka kaupmeestelt.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele