Ettevõtluskõrgkooli Mainor turundusõppejõu Aet Kulli sõnul maksavad ettevõtted tuhandeid, et tuvastada kliendikogemuse kitsaskohti, samas kui üks ärritunud klient annab sama sisevaate tasuta.
Aet Kulli kinnitusel on kliendisuhted muutunud keerulisemaks, sest Facebooki kirjutatud kaebus võib jõuda tuhandete inimesteni ning meediasse.
“Kui rahulolematu inimene su kohapeal läbi sõimab ja ei lähe sotsiaalmeediasse, siis on ta maailma parim klient. Ta küll rikub päeva, aga samas annab olulist infot, kuidas peaks oma teenust paremaks arendama,” rääkis Kull.
Turundusõppejõu sõnul osatakse Eesti teenindusasutustes juba ilusasti tänada ja naeratada, aga kui klient rahule ei jäänud, siis saab mõistus otsa, mida edasi teha. “Üle 90% inimeste ei kaeba ebameeldivast kogemusest teenuse pakkujale. Samas on klientidel eriti hea mälu just negatiivse kogemuse suhtes ja kui seda tekkimise momendil kohe ei maanda, siis räägib inimene sellest keskmiselt kümnele sõbrale. Või mis veel hullem – paneb oma kliendikogemuse sotsiaalmeediasse, kus on võimendus sajakordne,” rääkis Kull.
Tema sõnul tuleb kliente julgustada avameelselt rääkima sellest, mis neile ei meeldi. “Isegi siis, kui kliendil tegelikult 100% õigus pole, tuleks võtta süü enda peale. Enamik kliente ei oota isegi hüvitist, vaid et neid ära kuulataks,” lisas Kull.
“Kui kaebus rahuldatakse piisavalt kiiresti, siis ostab 60 protsenti inimestest samalt teenusepakkujalt ka edaspidi. Ja mis veel kasulikum – neist saavad topeltlojaalsed kliendid, kes hakkavad firmat turundama ka teistele,” ütles Kull.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.