Autor: Kaubandus.ee • 29. juuni 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uuring: kolmandik e-ostlejatest teeb 86% kõikidest ostudest

Foto: Pixabay
Pakiveoteenuse pakkuja DPD tellitud ja Kantar TNS teostatud rahvusvahelisest uuringust selgub, et e-kaubandust veavad eelkõige n-ö suured ostjad (heavy buyers), kes moodustavad kõikidest netiostude sooritajatest kolmandiku, kuid vastutavad tervelt 86% ostude eest.

„Need numbrid tähendavad seda, et osa inimesi on täielikult vastu võtnud e-kaubanduse võlud ja teevad suure hulga oma ostudest just netist ning veavad sellega kogu e-kaubanduse sektorit, kuid samas näitab see ka suurt e-kaubanduse kasvupotentsiaali, kui ka kõik ülejäänud inimesed hakkaks sama aktiivselt netikauplusi külastama,“ selgitas DPD Eesti E-ärisuuna juht Margot Posti pressiteates. „DPD uuringute järgi sooritavad sellised n-ö suured ostjad Euroopas keskmiselt 27 ostu aastas ja Suurbritannias lausa 47. Eestis jääb see number veel kõigest 12 ostu juurde.“

Ootuspäraselt moodustavad suurtest ostjatest enamuse just nooremad ehk 18-34 aastased ning keskmisest rohkem kasutatakse tellimuste esitamiseks arvutite asemel nutiseadmeid. „Eesti aktiivsemad e-ostlejad tellivad netist enamasti ilu-, tervise- ja vaba aja tooteid ning riideid. Hoogsalt on aga tõusmas ka näiteks mööbli ja sisustuskaupade tellimine ning viimase trendina toidukaubad,“ märkis Margot Posti ja lisas, et kõiki Eesti e-ostlejaid arvestades on eestimaalaste enimtellitavaks kaubakategooriaks siiski erinevat sorti tehnika, mida on möödunud aasta jooksul tellinud 39% netiostude sooritajatest. Suuri ostjaid iseloomustab lisaks veel kindlate ja neile usaldusväärsete e-poodide eelistamine.

Eesti väheaktiivsed ehk väikesed ostjad on aga pigem üle 55aastased ning sooritavad kõikidest e-ostudest kõigest ligi 2%. Nemad kasutavad ka riigi keskmisest vähem sotsiaalmeediat ja nutiseadmeid ning pole nii altid tooteid vajadusel tagastama. Eelistatud kaupadeks on tehnika, kuid ka väikeste ostjate puhul on tõusmas näiteks toidukaupade tellimise osakaal.

DPD uuringu järgi teostatakse Eestis kõikidest füüsiliste kaupade ostudest 7,7% läbi netikeskkonna ning regulaarseid internetioste teeb 33% interneti kasutajatest. Kõige usinamad ostlejad on Inglismaal, kus internetiostude osakaal on ligi 14% kõikidest füüsilistest kaupadest.

DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes eelmisel aastal olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757