Rimi testib rakendust, mis muudab teenindajate töö oluliselt lihtsamaks

Rimi on alates veebruari lõpust testinud Tondi supermarketis ning Laagri ja Mustamäe Keskuse hüpermarketis digilahendust, mis aitab säästa kaupluse töötajatel realisatsioonikuupäevade kontrollimiseks kuluvat aega ning päästa toitu.

Rimi emafirma ICA on vastu võtnud otsuse vähendada oma kauplustes toidu raiskamist poole võrra aastaks 2025.

„Kui varasemalt pidid kaupluse töötajad realisatsiooniaegu kontrollima kõikidel toodetel, siis nüüd koostab rakendus neile nimekirja ainult neist kaupadest, mis hetkel kontrollimist vajavad – taoline süsteem hoiab kokku väga palju teenindaja väärtuslikku aega. Töötaja näeb rakendusest ära samuti selle, millisest riiulist toodet otsida tuleb,“ selgitas Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats. „Üks rakenduse eesmärke on ka see, et võimalikult paljud tooted saaksid õigeaegselt allahindluskleebised, kui säilivusaja viimane kuupäev kätte hakkab jõudma. Just taolised toidukaubad võiksid rohkem jõuda eestimaalaste ostukorvi, et vähendada mõttetut toidu raiskamist.“

Viimasest konjunktuuriinstituudi uuringus selgus, et 80 protsenti peredest viskas viimase aasta jooksul ostetud toidukaupu ära: neist 68 protsenti harva ja 12 protsenti sageli. Batsi sõnul on toidu äraviskamine Eesti peredes sagenenud.

Konjunktuuriinstituudi andmeil visati kõige rohkem ära leiba, saia, sepikut ja teisi pagaritooteid, piima ja piimatooteid, puuvilju, marju, köögivilju ja kartuleid ning liha ja lihatooteid. "Eesti jaekettides läheb mahakandmisele kolm korda vähem toitu kui kodumajapidamistes. Seepärast kutsungi kliente valima võimalusel just allahinnatud toode, mille realiseerimiskuupäev on lähedal – eriti, kui minnakse ostma söögimaterjali samaks päevaks. Nii aitame päästa toitu ning säästame toidu tootmiseks vajalikke ressursside. Ühtlasi hoiame allahindluse arvelt kokku raha,“ rääkis Bats.

Mustamäe Keskuse hüpermarketi töötajad sõnasid uue rakenduse kohta, et tegemist on väga mugava ning aega säästva rakendusega. Näitena tõid nad juustude realiseerimiskuupäevade kontrollimise – enne projekti kulus kontrolliks ligi tund aega, nüüd aga mõni minut, kuna rakendus ütleb ette, millised tooted üle vaadata tuleb. Mustamäe Rimi teenindajad lisasid, et kõige suurem töö on vaid esimesel päeval, kui on vaja sisestada tooted ja realiseerimis kuupäevad – edasine on juba lapsemäng! Samuti soovitasid nad panna allahinnatud tooted nähtavatesse kohtadesse, et klient need kergelt üles leiaks.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700