Jaekaubanduse TOPi võitis väärismetallide müügi, valuutavahetuse ja makseteenuse osutamisega tegelev Tavid AS, mille nõukogu esimehe Alar Tammingu sõnul oli mullune suur kasum bilansiline ega tähenda ettevõtte rikkamaks muutumist. Teiseks kerkis kasutatud transpordivahendite ning ehitusmasinate vahendaja KB Auto Eesti OÜ ja kolmandaks sõiduautode jaemüüja Auto-Bon Baltic OÜ.

- Tavid AS nõukogu esimees Alar Tamming
- Foto: Raul Mee
2019. aastal teenis Tavid puhaskasumit 9,69 miljonit eurot, mis on võrreldes eelmise aasta tulemiga 4,02 miljoni võrra suurem. Grupi müügikäive kasvas 51,51 miljonit eurot ehk 32,5%, 210,2 miljoni euroni. Tammingu sõnul oli küll ettevõtte kasum eelmisel aastal üks suuremaid, kuid seda ainult bilansiliselt, sest audiitorite eeskirjad ja raamatupidamisreeglid ei luba teistmoodi arvutada. “Kui aga minna numbrite taha, siis ettevõtte 9,7miljonilisest kasumist pool oli meie kullapositsiooni ümberhindlus, mis ei muutnud ettevõtet mitte ühegi sendi võrra rikkamaks,” nendib ta. “Ja kui minna veelgi sügavamale sisusse ja vaadata meie ettevõtte bilanssi praeguse ajajärgu ning rahatrüki ning globaalsete trendide valguses, on pilt veelgi keerulisem.”
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.