Nopri edu taga on mitmeid tegureid, kuid kindlasti mängib tähtsat rolli see, et juba aastal 2005 sai Nopri oma tooted müügile Selverisse. Nüüdseks on Selver suurim Nopri toodete edasimüüja.
- Nopri peremees Tiit Niilo Foto: Aigar Nagel
Ettevõtte juhi Tiit Niilo sõnul on koostöö suure ketiga nende prioriteet ja sellel põhineb kogu tegevus, sh tootearendus. Loe intervjuust, millised on pereettevõtte turundus- ja tootearenduse põhimõtted ja kuidas partnerlus suure poeketiga käib.
Aastal 2002, viis aastat peale meierei asutamist, sai Nopri oma tooted müügile Tartu Tirsi poodidesse. Niilo sõnul oli toodangumahu hüpe tohutu. 2005. aastal ostis Selver Tirsi poed ja automaatselt sai ka Nopri Selveri nimekirja. Esialgu olid müügikogused tagasihoidlikud, kuid aastatega selgus, et hindame toidumaailmas samu väärtusi. Niilo sõnul põhineb toodete müügiedu väga heal koostööl teadliku tarbija suunal, mida koos Selveriga tehakse.
Väiketootjale on suur asi saada jalg ketipoe ukse vahele. Kuidas te seda koostööd kirjeldate?
Oleme võtnud selle oma südameasjaks, et olla suurpoodidele usaldusväärne ja tõsiseltvõetav partner. Heade suhete saavutamiseks tuleb poodide ootused selgitada, nendele reageerida ja anda kokkulepitud panus müügikasvule. See on universaalne soovitus kõigile, kes soovivad suurte poekettidega koostööd teha.
Nopri ei läinud suurkettidesse nulltootmise pealt, vaid meil oli eelnevalt kuus aastat kogemust, mistõttu suutsime ka mahtude osas kiirelt järgi tulla. Küsimus pole kunagi olnud tootmisvõimsuses, vaid pigem nõuetele vastavuses: millised topsid, etiketid, kuidas kaup ja info liigub jne. Kõik, mis on kaubandusprotsessis täna oluline, on selle 23 tegevusaasta jooksul orgaaniliselt arenenud, täienenud ja paranenud tasemele, kus me täna ei häbene partnerluses ühtegi oma elementi.
Esialgu olime partnerluses passiivne pool, tihti jäi kirjadele vastamata ja parandasime vigu mitmenda pöördumise järel... Suutsime kustutada vaid tulekahjusid. Sel moel ei saanud aga poed meie kui tootja peale kindlad olla. 2009. aastal tegime strateegilise otsuse ja võtsime tööle palgalise müügijuhi. Sellest ajast alates oleme olnud oma tegevustes ja müügiprotsessis aktiivne pool: teeme ettepanekuid, suhtleme, küsime, kontrollime poeriiulitel oma tooteid jne.
Teil on palju konkurente – kuidas olete saavutanud sellise edumaa?
Edumaa on näiline, piimandusvaldkonnas on konkurents eriti tihe. Kuigi väikemeiereidest on kauplustes esindatud vaid 5 kaubamärki, on kõigil oma nägu ja sisu. Nopri slogan – talust otse Sinule – on praeguses ajas hinnatud trend. Euroopas suunatakse tarbijat jälgima „põllult taldrikule“ lühikest ja läbipaistvat toidu teekonda. Asjatundjatele on oluline lisaväärtus Nopri kinnitus, et tooted tehakse Eesti puhtaimast piimast. Kasutame võimalikult palju kohalikku toorainet. Oleme kvaliteedisuunalist tööd teinud järjepidevalt ning areneme ja kasvame koos tarbijaga. Järgmine oluline ja väiketootja jaoks ebatavaline erisus on tooteportfelli suurus. Kui esialgu olid meil valikus jogurt ja kohupiim, siis nüüdseks on nimistus 100 erinevat artiklit.
Töötlemisviisina kirjeldame end kui restoranikööki, kus tehakse tooteid käsitööna, alates tootmisest kuni pakendamiseni. Selliselt toimetavaid ettevõtteid on alles jäänud vähe. Väikeste partiide puhul on käsitöö parim vahend kvaliteedi tagamiseks. Ja tarbija oskab seda hinnata.
Kokkuvõttes on see retsept, kuidas saavutada edu, väga pikk. Tähtis osa sellelgi, et oleme sihikindlalt suurkettidega head koostööd teinud ja selle põhifookuseks seadnud. Nendega koos kasvanud, teinud arendustegevust vastavalt ootustele ja hoidnud tulemustele suunatud suhteid. Meil pole teisi segmente: ei horeca't ega otseturundust. Tootearendus võib olla väiketootjatele kaelamurdev, kuid meil on selge siht – kaks korda aastas uued ja heal tasemel tooted poodnike laual, väljaarvatavate asemele hästimüüvad tooted ootamas.
Milliseid turundustegevusi teete, et tooteid tarbijale tutvustada?
Kõige olulisemaks turundustegevuseks peame huvilisele pakutavat külastamisteenust, kaasaegse nimega agroturism. Meie talu on alati avatud, ootab kõiki külastama ja vaatama, kuidas toiduvalmistamine käib, kuidas elavad loomad ja kuivõrd keskkonnasõbralikult me toimetame. Tahame näidata, kuidas maaelu käib, kuidas toode maitseb ja mismoodi üldse toit põllult inimeseni jõuab. Pakume ka öömaja ja tutvustame piirkonna vaatamisväärsusi. Niiviisi kasvatame ja harime oma tarbijat, saame ise täpse sisendi arendustööks.
Muidugi on kasutusel sotsiaalmeediakanalid, mille eest vastutab vanem poeg Karl. Regulaarselt saadame kliendikirju, kus anname teada, mis meil toimub, millised uued tooted on müügil jne. Osaleme poodide kampaaniates ja korraldame degusteerimisi. Käime kohal ka väliüritustel, kuid viimasel kahel aastal on paljud neist ära jäänud. Tasulist reklaami teeme väga harva.
Arvan, et me ei pea kuidagi erilised näima ega looma eristumiseks kunstlikke voorusi. Näitame täpselt seda, kes oleme ja kuidas toiduga sööda valmistamisest valmistoidu poodi toomiseni ümber käime. Oleme pereettevõte, kus piimandusega on tegeletud juba kuus põlvkonda, seitsmes on tegevusi üle võtmas.
Kui palju käite kaasas turutrendidega? Ja milline on teie müüdavaim toode?
Aasta lõikes on meie müüdavaim toode hapupiim, sesoonselt aga grilljuust. Kui rääkida trendidest, siis kõik toidutootjad teavad, et kui palju räägitakse laktoosivabadest toodetest, funktsionaalsetest, rasvavaestest ja vähendatud suhkrusisaldusega toodetest jne. Meie jaoks on see tarbijagrupp aga liiga väike ja seega me peaks selliste toodete tootmisele peale maksma. Väiketööstusel seda võimekust pole.
Nopri panustab teisele olulisele trendile, milleks on olla usaldusväärne, ehe, läbipaistva tootmisprotsessi ja väikese jalajäljega ettevõte. See on samuti oluline ja läheb tarbijale korda: näidata, kuidas üks pereettevõte hoolitseb kogu ahela eest ja esitleda, kuidas toit põllult taldrikule jõuab. Suured tootjad pingutavad kõvasti, et näidata tarbijatele läbi erinevate sertifikaatide kui rohelised nad on. Nopri ei pea selle peale energiat ja raha raiskama, vaid igaüks võib tulla meie juurde vaatama, kuidas tootmine käib ja veenduda, kas kogu toiduga seonduv on usaldusväärne ja ostmist vääriv.
Seotud lood
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.
Enimloetud
1
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
4
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele