Värske majandusprognoosi järgi ootab Eesti majandust tänavu ees kerge jahenemine. Hinnad jätkavad kasvamist, mis võib kaasa tuua reaalsissetulekute ja tarbimise vähenemise. Kuidas raskenevates oludes müügimahtusid mitte kaotada, räägib kliendihaldusplatvormi Salesforce partneri LeverUP äriarendusjuht Märt Jõesaar.

- Foto: Maciej Pienczewski on Unsplash
“Müügitöö on raske ka kõige paremates tingimustes - kui majandus kasvab, on konkurents tihe ja kui majandus langeb on ostujõud väike,” ütleb Jõesaar. Ta lisab, et olukorras, kus kõik on mures tulude vähenemise pärast, tuleb müügijuhtidel tõsta oma meeskonna tõhusust, juhtida riske ja mis kõige tähtsam, suurendada tulusid. Nad peavad halastamatult pivoteerima ning ootus on, et nad suudaks vähemaga tuua paremaid tulemusi. “Eks säärane kitsikus on progressi vedav jõud.”
Jõesaar pakub välja seitse mõtet väljakutse lahendamiseks:
Keskenduge mõne asja hästi tegemisele
Müük seisneb selles, et räägime õigele inimesele õigel ajal õiget lugu. Keskkonnas "tehke vähemaga rohkem" peavad müügimeeskonnad keskenduma parimatele toodetele/teenustele, turgudele ja kontodele. See prioriteetide seadmine nõuab andmepõhist lähenemist. Hea kui kasutusel olev kliendihaldustarkvara võimaldab sellist analüütikat. See tööriist peaks sisaldama andmeid ja teadmisi turunduse, müügi ja teeninduse kohta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.