Uuring: Lidl on napsanud terves Baltikumis tuntavalt osa Maxima klientidest
Uuringu järgi on klientide lojaalsus suurimatele jaekettidele osas muutumas. Baltikumis on suurima muudatuse kaasa toonud Lidli poeketi laienemine, kuhu suundus ka arvestatav osa Maxima kliente.
Lidli poodidesse leidis tee arvestatav osa Maxima kliente.
Foto: Liis Treimann
Uuringufirma NIQ jagas Leedu ajalehega „Verslo žinios“ esimest korda "Category Fundamentals 2023" uuringu andmeid. See põhineb Balti riikide elanikkonna küsitlusel, kus vastajatelt küsiti, kus nad viimati ostlesid. Leedus, Lätis ja Eestis küsitleti 3000 inimest vanuses 18-64 aaastat. Uuring viidi läbi 2022. ja 2021. aasta oktoobris.
Möödunud aasta 3. märtsil avas Lidl oma uksed Eestis. Tänaseks on Lidlil Eestis 11 kauplust, millest 6 asuvad Tallinnas, 2 Tartus ning 1 Pärnus, Narvas ja Jõhvis ning ettevõte on loonud Eestis ligi 800 uut töökoha.
Eesti inimesed peavad sotsiaalselt ja keskkonnaalaselt kõige jätkusuutlikumaks brändiks Kalevit, järgnevad Rimi ja Coop, johtub Euroopa suurimast brändidele keskendunud kestlikkuse uuringust (Sustainable Brand Index). Esikümnesse jõudis sektorite lõikes kõige enam toidutootjaid ja jaekaubandusettevõtteid.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.