Uuring: Lidl on napsanud terves Baltikumis tuntavalt osa Maxima klientidest
Uuringu järgi on klientide lojaalsus suurimatele jaekettidele osas muutumas. Baltikumis on suurima muudatuse kaasa toonud Lidli poeketi laienemine, kuhu suundus ka arvestatav osa Maxima kliente.
Lidli poodidesse leidis tee arvestatav osa Maxima kliente.
Foto: Liis Treimann
Uuringufirma NIQ jagas Leedu ajalehega „Verslo žinios“ esimest korda "Category Fundamentals 2023" uuringu andmeid. See põhineb Balti riikide elanikkonna küsitlusel, kus vastajatelt küsiti, kus nad viimati ostlesid. Leedus, Lätis ja Eestis küsitleti 3000 inimest vanuses 18-64 aaastat. Uuring viidi läbi 2022. ja 2021. aasta oktoobris.
Möödunud aasta 3. märtsil avas Lidl oma uksed Eestis. Tänaseks on Lidlil Eestis 11 kauplust, millest 6 asuvad Tallinnas, 2 Tartus ning 1 Pärnus, Narvas ja Jõhvis ning ettevõte on loonud Eestis ligi 800 uut töökoha.
Eesti inimesed peavad sotsiaalselt ja keskkonnaalaselt kõige jätkusuutlikumaks brändiks Kalevit, järgnevad Rimi ja Coop, johtub Euroopa suurimast brändidele keskendunud kestlikkuse uuringust (Sustainable Brand Index). Esikümnesse jõudis sektorite lõikes kõige enam toidutootjaid ja jaekaubandusettevõtteid.
Üle kolmekümne aasta turul olnud, 1992. aastal asutatud Baltikumi suurim hulgi- turustus- ja logistikaettevõte Sanitex lõi käed Toidupangaga ja kutsub sama tegema ka teisi ettevõtteid. Poole aastaga on nad abistanud majanduslikult keerulisel ajal abivajajaid pea 10 000 kilogrammi toidu- ja esmatarbekaupadega.