Kuigi e-poodide arv Eestis kasvas pandeemia ajal ligi poole võrra, pole Eesti E‑kaubanduse Liidu tegevjuhi Tõnu Vääti sõnul praegu e‑kaupluste sulgemisi tavapärasest enam olnud. Küll aga võib kinnipanekuid tuua aasta lõpp ja kevad.

- E-kaubanduse Liidu juht Tõnu Väät.
E-kaubanduse Liit monitoorib pakiautomaatide pakkide mahtusid ning selle pealt hinnatakse e-kaubanduse olukorda. „Pakkide maht kasvab rohkem, kui kaupmehed ise räägivad. Tegelik kasv on umbes 15%, ning hinnad on tõusnud, viies käibe potentsiaalse 20-30% kasvuni võrreldes eelmise aastaga,“ tõdeb Väät. „Kahjuks peab aga nentima, et see kasv on tulnud peamiselt Aasia tellimuste pealt. On ootuspärane, et kui majanduslik olukord läheb keerulisemaks, siis hakatakse vaatama odavamate kaupade poole. Suurem osa tellimustest ongi Aliexpressist ja Temust. Kui sa saad tellida 1000 patsikummi 2 euroga, siis ju see tasub neile ära,“ nendib Väät.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.