Autor: Rait Videvik • 20. november 2023

10 tegevust, mis sinu müügitiimi juhtimise lihtsamaks teevad

Müügijuhtimine on lisaks inimestega tegelemisele ka igapäevane oskuste treening, kui tahad müüke kontrollida ja kasvatada. Müügikoolitaja Rait Videvik jagab mõningaid mõtteid ja nippe, mis võib müügijuhte aidata.
Rait Videvik
Foto: Äripäev

1. Sa pead alati selgitama otsuste tagamaid (ka ettevõtte omi), tiimi tegevuste mõju ja tundeid kliendis, sinus jne. Me ei saa täita huvi ja pühendumisega “käske”, mida me ei mõista.

2. Soovitan kiita tegevusi, mida sa tahad, et korratakse. Tihti me kiidame tulemuste eest, aga müügis me ei saa seda 100% kontrollida ja sellepärast tasub jagada kiitus ennekõike tegevustele/panusele, mis selle tulemuseni viisid.

3. Müügi/teeninduse tiime ei saa edukalt juhtida ainult tänu rollile või staatusele ja sa pead välja teenima tiimi usalduse. Kõige lihtsam viis seda teha, on tiimiliikmeid toetades ja aidates neil saavutada nende eesmärke.

4. Müügis ja teeninduses on palju emotsioone, mida sa saad kontrollida ainult faktidega. Ole alati valmis numbrite ja faktidega, kui vaja vähendada negatiivseid emotsioone, kuulujutte jms.

5. Kui tiim ebaõnnestub, siis võta alati vastutus, sest ainult nii saad olukorda muuta, kui hakkad süüdlast otsima mujalt, siis sa ise oma tegevustes midagi ei muuda.

Tule koolitusele "Eduka müügijuhtimise praktikum. Kuidas olla õiglane ja motiveeriv juht oma müügitiimile?" Lisainfot leiab siit.

6. Sa pead tundma kõiki protsesse, reegleid, tooteid, programme, raporteid jne, mis sinu tiimi ja nende tegevustega seotud. Kui sa ei tea, siis esiteks, sa ei saa tiimi toetada ja teiseks saab tiim sulle ajada väga palju jama, mis omakorda viib su fookuse valesse kohta.

7. Oma tiimi kaitsmine on väga oluline, aga ära hoia neid mulli sees, mis neid endit hiljem kahjustab. Sa pead olema aus ja konkreetne, kui tiimi/tulemuste vms ei olda rahul, samamoodi su enda tagasiside peab olema konkreetne, kui kokkulepitud tegevused on tegemata.

8. Müük vajab trenni nagu jalgpall ja sa pead andma oma tiimliikmetele aja õppimiseks ja tegevuste analüüsiks. Kui seda ei tee, siis aasta pärast olete täpselt samas kohas ja tiimiliikmete tase ei parane.

9. Pane endale alati 2x suuremad eesmärgid kui sulle on pandud. See on oluline, et sul endal tekiks uusi mõtteid ja ainult nii on võimalik , et tulemus tuleb koju. Enamus eesmärgid, mida mina näinud on pandud tänase taseme pealt, mitte potentsiaali pealt ehk nende saavutamine ei pruugi olla areng.

10. Sa pead ka ise enda pidevalt arendama, nii juhtimuslikult kui ka müügis, sest sinu roll on loodud tiimi aitamiseks, toetamiseks ja tiim on täpselt sinu tase.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757