Odavpoodide keti A1000 Market juhi Tarmo Lauringu sõnul on toiduainetööstuses konkurents kasvanud, hinnatõusud tehti ära ja lähiajal ei julge keegi väga paati kõigutada.

- A1000 Market
- Foto: LIIS TREIMANN
„Aasta algus on inimestele rahaliselt karm ja selgelt üritatakse kokku hoida, mistõttu on nii tootjad kui jaeketid praegu ooteseisus. Kuigi paljudel tootjatel on kitsas, siis on konkurents kasvanud ja paistab, et lähiajal ei julge keegi hinda tõsta. Oodatakse, mis majanduse ja tarbimisega saab,“ ütles Lauring.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kaupmehed on võtnud kasumlikkuse arvel hulga hinnatõuse enda kanda, kuid seda ei ole võimalik pikalt teha ning praegu toimub pigem normaliseerumine endisele tasemele, kommenteeris konjuktuuriinstituudi uuringut Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido.
Halvimad ajad toiduainetööstuses peaksid olema möödas, kuid valitsuse soovimatus omamaist tootmist kaitsta on andnud eeliseid konkurentidele, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhataja Sirje Potisepp vastuses Tööstusuudiste sektori arvamusliidrite küsitlusele.
Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson vaatab uude aastasse optimistlikult ning tõdeb, et kui kaheprotsendiline mahulangus asendub kolmeprotsendilise tõusuga, on juba väga hästi.
Eelmisel aastal kasvasid hinnad keskmiselt 9,2% ning olid aasta lõpuks 4% kõrgemal kui 2022. aasta lõpus.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.