2018. aastal oli Baltika muutuste lävel ning kasvu tagamiseks ja õigete otsuste tegemiseks oli vaja varude juhtimine viia uuele tasemele, mistõttu otsiti efektiivsuse kasvatamiseks abi AI tehnoloogiast, rääkis Baltika Grupi tegevjuht Brigitta Albertin rääkis Pärnu Tarneahelakonverentsil.
„Varudega on seotud kõik Baltika põhiprotsessid (planeerimine, disain, sisseost, tootetehnoloogia, hinnastamine) ning kõiki neid protsesse on võimalik digitaliseerida,“ ütles Albertin. Ta lisas, et kui kõiki neid protsesse digitaliseerida, siis see on väga kulukas. Seetõttu otsustasid nad AI-ga juhtida varusid ehk seda osa, mis on seotud kauba varudega – õige toode, õigel ajal, õiges kohas, õiges koguses, õiges suuruses ja õige hinnaga. „Meie jaoks on suurus ülioluline ning see on ka üks põhjus, miks AI on meie jaoks ülivajalik.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.