Rimi Eesti kutsub riiki üles langetama põhitoiduainete käibemaksu
Eestis moodustab toit leibkondade tarbimiskuludest keskmiselt neljandiku, olles samal ajal on Eesti üks neljast Euroopa Liidu riigist, kus puudub toidule tervikuna või põhitoiduainetele käibemaksuerand.
Rimi kutsub riiki üles langetama põhitoiduainete käibemaksu vähemalt 10% tasemele, et aidata leevendada majapidamiste rahalist koormust, tagada kvaliteetse ja tervisliku toidu kättesaadavus kõigile elanikele ning toetada Eesti tootjaid.
Kaupmehed liikusid 2024. aastasse optimistlike ootustega - eeldati hinnakasvu aeglustumist, hindade kasvust kiirema palgakasvu jätkumist. Kõik ka selles suunas kulges, ent oodatust aeglasemas tempos, rääkis Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson
Lätis on toiduainete käibemaks 12%. Eestis täna 22 ja suvest 24%.
Kui Eesti soovib säilitada oma konkurentsivõimet, tuleb edasistes reformides keskenduda maksude selgusele ja õiglasusele. Maksumäärade korrigeerimine tasemele (15-18%) sarnaselt lähinaabritega on üks võimalus taastada usaldus, saada uusi investeeringuid ning viia majanduskasvuni, ütles Soraineni vandeadvokaat ja maksuekspert Verner Silm.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.