Maarit Eerme • 25. märts 2014
Jaga lugu:

Iga kümnes toode tarbija ostukorvis on private label

Omamärgitooted ehk private label moodustavad tarbijate ostukorvis hinnanguliselt 10% osakaalu, selgus Põllumajandusministeeriumis tutvustatud tarbijate ostukäitumise uuringust.

Private Label toodete üldine märkamine on viimaste aastate jooksul tasapisi kasvanud ja kolmveerand elanikkonnast on seda enda jaoks teadvustanud,“ kommenteeris TNS Emori uuringueksperdi Katrin Männaste private labeli märgatavust kauplustes. Uuringust selgus, et private label tooteid ei märka vanemaealised, mitte-eestlased, madala haridusega ning väikese sissetulekuga inimesed.

Tarbijad kirjeldavad private labeli tooteid kui suuremat valikuvõimalust kaupluses ning neid peetakse vajalikeks ja odavateks kui tootjate brände. Samuti on tarbijad veendunud, et private labeli puhul on tootjat väga raske kindlaks määrata.

Uuringust selgus, et kõige sagedamini ostavad private label tooteid 25-49 aastased tarbijad.

Tarbijate ostueelistuste uuringu kohaselt on kõige tuntumad Selveri, Rimi kaupluseketinimelised private labeli tooted ning ETK Säästu kaubamärk. Selveri private labelit ostab iga kolmas tarbija.

Tarbijate ostukorvis on kõige enam kasvanud Prisma Rainbow tooted, kuid tarbijad on vähem eelistama hakanud Rimi (Alpenrose, %) ja Maxima (OptimaLinija) private label tooteid.

Uuringu „Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2013“ viis Põllumajandusministeeriumi tellimusel läbi TNS EMOR.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt