• 25.03.14, 14:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Iga kümnes toode tarbija ostukorvis on private label

Omamärgitooted ehk private label moodustavad tarbijate ostukorvis hinnanguliselt 10% osakaalu, selgus Põllumajandusministeeriumis tutvustatud tarbijate ostukäitumise uuringust.
Private Label toodete üldine märkamine on viimaste aastate jooksul tasapisi kasvanud ja kolmveerand elanikkonnast on seda enda jaoks teadvustanud,“ kommenteeris TNS Emori uuringueksperdi Katrin Männaste private labeli märgatavust kauplustes. Uuringust selgus, et private label tooteid ei märka vanemaealised, mitte-eestlased, madala haridusega ning väikese sissetulekuga inimesed.
Tarbijad kirjeldavad private labeli tooteid kui suuremat valikuvõimalust kaupluses ning neid peetakse vajalikeks ja odavateks kui tootjate brände. Samuti on tarbijad veendunud, et private labeli puhul on tootjat väga raske kindlaks määrata.
Uuringust selgus, et kõige sagedamini ostavad private label tooteid 25-49 aastased tarbijad.
Tarbijate ostueelistuste uuringu kohaselt on kõige tuntumad Selveri, Rimi kaupluseketinimelised private labeli tooted ning ETK Säästu kaubamärk. Selveri private labelit ostab iga kolmas tarbija.
Tarbijate ostukorvis on kõige enam kasvanud Prisma Rainbow tooted, kuid tarbijad on vähem eelistama hakanud Rimi (Alpenrose, %) ja Maxima (OptimaLinija) private label tooteid.
Uuringu „Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2013“ viis Põllumajandusministeeriumi tellimusel läbi TNS EMOR.

Seotud lood

Uudised
  • 25.03.14, 14:57
Tarbija jääb pakendilugemisel hätta
Tarbijate toidualane infovajadus on endiselt suur vaatamata sellele, et pakendid on muutunud varasemaga tunduvalt infoküllasemaks, selgus Põllumajandusministeeriumi uuringus Eesti elanike ostueelistused 2013.
Uudised
  • 25.03.14, 13:24
Eesti tarbija väärtustab toidukauba kodumaisust
Toidukaupu ostab igapäevaselt 23% Eesti peredest. Enamasti ostetakse toitu 2-3 korda nädalas ning see tarbijasegment on tasapisi kasvamas, selgus täna Põllumajandusministeeriumis tutvustatud tarbijate ostukäitumise uuringust.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele