16 november 2017
Jaga lugu:

Kuidas inimesed ennast Eesti poekettides tunnevad?

Kantar Emori käitumisteaduste ekspert Kai-Riin Veromann  

Kantar Emor viis oktoobri keskel läbi küsitluse, kus uuriti, kuidas inimesed ennast Eesti poekettides tunnevad. Inimestel paluti meenutada nende viimast külastust toidu- ja esmatarbekauplusesse ning hinnata, mis tunde see neile jättis.

„Uuringust selgus, et enamik inimesi toidupoes käies mingeid emotsioone ei tunne,“ rääkis Kantar Emori käitumisteaduste ekspert Kai-Riin Veromann Rimi majanduskonverentsil. „Suurem hulk inimesi vastas, et kõik on täiest tavapärane.“

Veromanni sõnul oli positiivseid emotsioone tundvaid kliente kalli hinnakuvandiga poes tunduvalt rohkem, kui odavamas kaupluses. „Kui sa oled kallim pood, siis peadki pakkuma tarbijale midagi enamat, kui lai kaubavalik ja õige kaup. Tarbija ei väärtusta ainult hinda, vaid ta on nõus minema kallimasse poodi, sest sealt saadakse midagi enamat ja ta tunneb ennast seal hästi.“ Uuringu tulemustes ei olnud vahet, kas inimesed käisid iseteeninduskassas või sooritasid ostu tavakassas.

Emor arvutas ka kõikidele kauplustele emotsioonide skoori ja nad leidsid, et see on seotud kliendisuhte tugevuse näitajaga. „Kliendisuhte tugevuse mõõdik on seotud sellega, kui palju on inimesed valmis kaupluses raha kulutama,“ ütles Veromann. Kokkuvõtteks pani ta kaupmeestele südamele, et emotsioonidele tasub mõelda.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee