Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kuidas inimesed ennast Eesti poekettides tunnevad?
Kantar Emor viis oktoobri keskel läbi küsitluse, kus uuriti, kuidas inimesed ennast Eesti poekettides tunnevad. Inimestel paluti meenutada nende viimast külastust toidu- ja esmatarbekauplusesse ning hinnata, mis tunde see neile jättis.
„Uuringust selgus, et enamik inimesi toidupoes käies mingeid emotsioone ei tunne,“ rääkis Kantar Emori käitumisteaduste ekspert Kai-Riin Veromann Rimi majanduskonverentsil. „Suurem hulk inimesi vastas, et kõik on täiest tavapärane.“
Veromanni sõnul oli positiivseid emotsioone tundvaid kliente kalli hinnakuvandiga poes tunduvalt rohkem, kui odavamas kaupluses. „Kui sa oled kallim pood, siis peadki pakkuma tarbijale midagi enamat, kui lai kaubavalik ja õige kaup. Tarbija ei väärtusta ainult hinda, vaid ta on nõus minema kallimasse poodi, sest sealt saadakse midagi enamat ja ta tunneb ennast seal hästi.“ Uuringu tulemustes ei olnud vahet, kas inimesed käisid iseteeninduskassas või sooritasid ostu tavakassas.
Emor arvutas ka kõikidele kauplustele emotsioonide skoori ja nad leidsid, et see on seotud kliendisuhte tugevuse näitajaga. „Kliendisuhte tugevuse mõõdik on seotud sellega, kui palju on inimesed valmis kaupluses raha kulutama,“ ütles Veromann. Kokkuvõtteks pani ta kaupmeestele südamele, et emotsioonidele tasub mõelda.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.