SEB analüüsi kohaselt on Eesti inimeste e-ostud endiselt enim seotud reisimise ja turismiga. Kõige rohkem kulutatakse ostudele reisibüroodest, kuid kiirelt populaarsust võitvad hotellide ja lennupiletite veebipoed hingavad neile kuklasse. Kuid suurima hüppe tegi mullu taksonduse ning kiirtoidu e-ostude käive.
„Reisibürood on e-ostude vallas juba aastaid olnud kõige populaarsemad. Siiski ei ole viimasel paaril-kolmel aastal neis tehtud e-ostude maht enam väga kasvanud - jäädes umbes 7 protsendi juurde aastas. Kuid majutusteenuse e-ostud on teinud väga kiire tõusu, jõudes paari aastaga sisuliselt reisibüroode mahuni ja näidates eelmisel aastal 44-protsendilist kasvu. Stabiilselt kasvab ka lennupiletite ostmine internetist,“ märkis SEB juhatuse liige Ainar Leppänen.
Kõige rohkem (93 protsenti) kasvasid mullu e-ostud taksonduses ning kiirtoiduäris (90 protsenti), mis tulenes kahtlemata vastavate äppide populaarsusest. Hasartmängude ja loteriide puhul oli näha 58-protsendilist kasvu. E-kaubanduses langejaid eriti ei olnud, kui välja arvata väärtpaberite maaklerteenused, mille e-tehingute maht langes 12 protsenti. Aasta varem olid sporditarvete e-ostud näidanud üheksaprotsendilist langust, kuid mullu jõuti jälle kahe protsendiga plussi.
„Nii Eestis kui ka maailmas liigub e-kaubandus tõusujoones ning seda sisuliselt igas valdkonnas. Näeme, et iga tegija, kes suudab vähegi selles valdkonnas aktiivne olla, leiab endale kliendid. Seega ootame turult edasist kasvu, aga ka loomult uute teenuste ja toodete arendamist, mis uute tehnoloogiliste võimalustega kaasas käivad,“ võttis Leppänen teema kokku.
SEB e-ostude analüüsi aluseks on panga korraldatud kliendiuuring e-kaubanduse teemal, lisaks on teostatud e-kaubanduse kaarditehingute analüüs aastatel 2017-2019.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!