• 07.03.22, 09:05

Veebruari tarbijahinnaindeksit mõjutas senisest enam toidu hinnatõus

Statistikaameti andmetel tõusis tarbijahinnaindeks veebruaris võrreldes jaanuariga 1,5% ning võrreldes 2021. aasta veebruariga 12,0%. Mulluse veebruariga võrreldes olid kaubad 10,7% ja teenused 14,5% kallimad.
Veebruari tarbijahinnaindeksit mõjutas senisest enam toidu hinnatõus
  • Foto: LIIS TREIMANN
Eelmise aasta veebruariga võrreldes mõjutasid tarbijahinnaindeksit statistikaameti juhtivanalüütik Viktoria Trasanovi sõnul enim eluasemega seotud hinnamuutused, mis andsid kogutõusust üle kolmandiku. Kodudesse jõudnud elekter oli 39,4%, soojusenergia 27,1% ja torugaas 84,9% kallim. „Toidu ja mittealkohoolsete jookide hinnamuutused andsid kogutõusust ligi neljandiku ning transport veel viiendiku,“ lausus Trasanov. Bensiin oli 26,3% ja diislikütus 27,1% kallim. Möödunud aasta veebruariga võrreldes on toidukaupadest enim ehk 122% kallinenud kartul, värske köögivili on kallinenud 45,4%, värske kala 42%, muud õlid 26,7% ning väherasvane piim 22,6%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele