• 10.07.24, 09:36

Eksport ja import pöördusid langusesse

Tänavu mais eelneva aasta sama ajaga võrreldes vähenes kaupade eksport 6% ja import 13%.
Aastases võrdluses oli tuntav mineraalsete toodete väljaveo vähenemine, mille hulka kuuluvad muu hulgas naftasaadused. Fotol kaubalaev Tallinna lahes.
  • Aastases võrdluses oli tuntav mineraalsete toodete väljaveo vähenemine, mille hulka kuuluvad muu hulgas naftasaadused. Fotol kaubalaev Tallinna lahes.
  • Foto: Andras Kralla
Kaupu eksporditi jooksevhindades ligi 1,6 miljardi euro ja imporditi ligi 1,7 miljardi euro eest. Kaubavahetuse puudujääk oli 144 miljonit eurot, mis on 170 miljoni võrra väiksem kui aasta varem, näitavad statistikaameti värskelt avaldatud andmed.

Seotud lood

Uudised
  • 09.07.24, 12:00
Saksamaa eksportis kaupa loodetust vähem
Saksamaa eksport kahanes mais oodatust rohkem, kuna nõudlus Hiinast, USAst ja Euroopast püsis nõrk, vahendab Reuters.
Uudised
  • 10.06.24, 10:47
Aprillis oli kaupade väliskaubanduses näha elavnemise märke
Statistikaameti andmetel kasvas 2024. aasta aprillis kaupade eksport eelneva aasta sama perioodiga võrreldes 3% ja import 6%. Kaupu eksporditi jooksevhindades üle 1,5 miljardi ja imporditi rohkem kui 1,8 miljardi euro väärtuses. Kaubavahetuse puudujääk oli 305 miljonit eurot, mis on 65 miljoni võrra suurem kui aasta varem.
Uudised
  • 13.05.24, 07:18
Majandusekspert: enamus ekspordilangusest tuleb Põhjamaadest
Põhjamaadest - Soomest, Rootsist, Norrast ja Taanist - tuli kokku märtsis üle 90% ekspordilangusest, kirjutas Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Uudised
  • 31.05.24, 11:59
Majanduslanguses on oma osa ka kaubandusel
Statistikaameti andmetel vähenes sisemajanduse koguprodukt (SKP) 2024. aasta esimeses kvartalis võrreldes eelmise aasta sama ajaga 2,4%. Jooksevhindades moodustas SKP esimeses kvartalis 8,9 miljardit eurot.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 10:34
Digitaalsest maailmast füüsilisse poodi: e-poe võimaluste rakendamine kaupluses
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele