• 30.09.24, 11:17

Uuring: 19 protsenti vastajatest ostab alati Eesti toitu

Norstat viis Prisma tellimusel septembris läbi uuringu, kust selgus, et 40 protsenti vastajate jaoks on toidukaupade päritolumaa oluline, kuid üksnes 19 protsenti eelistab alati osta Eesti päritolu toidutooteid.
22 protsenti vastajatest märkis, et nad on hakanud Eesti toitu vähem ostma.
  • 22 protsenti vastajatest märkis, et nad on hakanud Eesti toitu vähem ostma.
  • Foto: Liis Treimann
Norstati korraldatud uuring näitas, et üksnes 19 protsenti vastajatest eelistab alati osta Eesti päritolu toidukaupa. 38 protsenti vastajatest eelistab eestimaiseid toidutooteid siis, kui hind on sama või veidi kallim kui välismaistel toodetel, 19 protsenti siis, kui hind on importtoodetest odavam ning neli protsenti eelistab eestimaiseid tooteid kindlate kategooriate puhul.

Seotud lood

Uudised
  • 08.08.24, 16:00
Põhjalik kaubandusuuring paljastab Eesti superostja harjumused ja eelistused
Eesti heavy shoppers ehk superostjad on regulaarsete ostjatega võrreldes mitu korda aktiivsemad. Kui regulaarne e-ostja ostab keskmiselt ühe korra kuus, siis superostja kontol on vähemalt neli ostu. DPD e-kaubanduse uuringu andmeil ostsid Eesti superostjad möödunud aastal koguni keskmiselt 6 ostu ühes kalendrikuus.
Uudised
  • 05.06.24, 12:10
Kodumaise toidu eelistamine toob riigikassasse kaks korda rohkem raha
3 fakti eestimaisest toidukaubast
Coop Eesti ostudirektor Oliver Rist tõi Coop Foorumil välja 3 põnevat fakti eestimaise toidukauba tarbmisest. Kui tarbijad eelistaksid kodumaiseid tooteid rohkem, siis see tooks tema sõnul riigikassasse aastas samasuure summa, kui planeeritava suhkrumaksu laekumine.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele