Toidukaupade hinnad jaanuaris tõusid, riiete hinnad langesid
Statistikaameti andmetel tõusis tarbijahinnaindeks 2025. aasta jaanuaris eelmise kuuga võrreldes 1,5% ning 2024. aasta jaanuariga võrreldes 3,9%. Mulluse jaanuariga võrreldes olid kaubad 0,1% ja teenused 10,6% kallimad.
Statistikaameti tarbijahindade statistika tiimijuht Lauri Veski ütles, et jaanuaris mõjutasid tarbijahinnaindeksi tõusu peamiselt toit, joogid ja automaks, seda nii detsembri kui ka eelmise aasta sama kuuga võrreldes. „Teisalt langetasid indeksit aga jaanuaris toimunud riiete allahindlused ning rahvusvahelised lennud ja puhkusereisid,“ täiendas Veski.
Kui uudistest võib jääda mulje, et auto tuli kindlasti ära osta 2024. aastal, siis tegelikkuses on sellel aastal võimalused paremad ja ka hinnad pole eest ära liikunud.
“Ka sel aastal surume hambad risti ja plaanime edasi minna. Tuleb endal kusagil rohkem töötada, rohkem vahetusi teha, kasutada võimalikult vähe tööjõudu,“ kirjeldab eesootavat aastat restoranide Moon ja Kolm Sibulat omanik Roman Zaštšerinski ning valmistub võitluseks ellujäämise nimel.
Kinnisvaraettevõtjatele Marko Kullile ja Ahti Kiilile kuuluv kokteilibaar Butterfly Lounge teatas möödunud nädalal, et sulgeb jäädavalt oma uksed. Omanikud ise pole kommentare jaganud. Konkurentidele tuli aga uudis menuka kokteilibaari sulgemisest üllatusena.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.