Euroopa Liidu ühtne siseturg toimib internetis tavatarbija jaoks piiratult, sest vaid teatud osa kauplejaid on valmis müüma kaupu piiriüleselt ehk teise riiki.
Samas kinnitavad üle-euroopalise tarbijakaitsevõrgustiku läbiviidud e-kaubanduse uuringu tulemused, et piiriülese e-kaubanduse olukord on tavatarbija seisukohalt märkimisväärselt paranenud. 94% uuringu raames tellitud ning makstud kaupadest jõudis ka reaalselt tellijani. Võrdluseks oli 2003. aastal läbi viidud samalaadse uuringu kohaselt antud protsent vaid 66.
Uuringu peamiseks eesmärgiks oli tuvastada, kui kindlalt võivad tarbijad ennast piiriüleseid internetioste sooritades tunda, kuivõrd täidavad e-kauplejad oma Euroopa Liidu õigusest tulenevaid kohustusi ning kas Euroopa Liidu siseselt on ostude sooritamine võimalik olenemata tarbija asukohariigist, teatas Euroopa Komisjon.
Uuringu käigus sooritasid Euroopa tarbijakaitsekeskuste töötajad oste eraisikutena, sealjuures ostude eest reaalselt tasudes, et tuvastada tarbijate tegelik olukord ning esilekerkivad probleemid. Lisaks praktilise ostuprotsessi läbitegemisele analüüsiti projekti käigus üksikasjalikult kõikide vaatluse alla võetud e-kaupluste tüüptingimusi ning tarbijale esitatava teabe vastavust seaduses esitatud nõuetele.
Üle-euroopalise tarbijakaitsevõrgustiku läbiviidud e-kaubanduse uuringu raames sooritati nädala aja jooksul reaalselt 305 ostu Euroopa internetikaubamajadest. Eestist osales uuringus tarbijakaitseameti koosseisus tegutsev ELi tarbija nõustamiskeskus, mis on nimetatud võrgustiku liige alates 2005. aastast.
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.