• 24.04.25, 10:39

Kaubanduses sooline palgalõhe jätkuvalt püsib

Statistikaameti andmetel oli naiste brutotunnitasu 2024. aastal 13,2% väiksem kui meestel. Aastataguse ajaga võrreldes suurenes sooline palgalõhe 0,1 protsendipunkti.
Poemüüja
  • Poemüüja
  • Foto: Veiko Tõkman
Statistikaameti analüütik Sigrid Saagpakk selgitas, et üle 20% suurune palgalõhe oli viiel tegevusalal: finants- ja kindlustustegevuses (25,5%), infos ja sides (24,4%), hulgi- ja jaekaubanduses, mootorsõidukite ja mootorrataste remondis (23,5%), tervishoius ja sotsiaalhoolekandes (20,7%) ning töötlevas tööstuses (20,2%). Suurim muudatus võrreldes 2023. aastaga toimus muid teenindavaid tegevusi pakkuval tegevusalal, kus 2023. aastal oli palgalõhe –18,4%, kuid 2024. aastal 14,8%.

Seotud lood

Uudised
  • 10.03.25, 16:37
PALGARAPORT | Palk kerkis kõikjal, kuid ühes maakonnas oli tõus metsik
Suuremates Eesti linnades möödunud aasta neljandas kvartalis kaubandussektoris raha heldelt laiali ei jagatud. Seevastu said kaubandustöötajad väikelinnades rahakotis tunda suuremat palgatõusu, selgus statistikaameti värsketest palgaandmetest.
Uudised
  • 22.04.25, 14:40
Valitsusele lauale: Kaubandus- ja tööstuskoda nõuab 70 sammu bürokraatia vähendamiseks
“Muuta tähtajalist töölepingut nii, et ta ei muutuks nii kergesti tähtajatuks”.
Tööandjad näevad suuri bürokraatiaprobleeme tööõiguses - tööohutusest, töötervishoiust kuni sisserände piirarvu tõusu, välistööjõu keskmise palga vähendamise ja pääsemist töötaja töötasu arestimise nõudest.
Uudised
  • 03.04.25, 11:05
Uusküla: hinnatõusu valguses Eesti kauplejaid kasumiahnuses süüdistama ei peaks
Viimase viie aasta jooksul, alates koroonapandeemiast, on Eesti tarbijad kogenud väga kiiret hinnatõusu – kulutused toidule on kasvanud üle 50 protsendi ning hinnad kallinevad Eestis ka tänavu euroala keskmisest kiiremas tempos.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 10:34
Digitaalsest maailmast füüsilisse poodi: e-poe võimaluste rakendamine kaupluses
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele