Kuigi veebipoodide populaarsus kasvab, tekitavad hilinevad pakid ja ebaselge info tuska
Kuigi veebikaubanduse populaarsus kasvab, toovad tarbijad välja ka sagedasi murekohti – tarneviivitusi, ebaselget toodete infot ja kahtlusi e-poodide usaldusväärsuse suhtes.
E-ostud on üha populaarsemad, ent asjal on ka omad murekohad
Foto: Unsplash
Värske Gemius e-kaubanduse uuring toob esile internetipoodide populaarsuse kasvu Balti riikides, mida veavad edasi ööpäevaringne ostuvõimalus ja soodsamad hinnad võrreldes tavapoodidega. Kõige enam ostetakse veebist riideid ja aksessuaare – nii kodumaistest kui ka välismaistest e-poodidest. Samas toovad tarbijad sagedaste probleemidena välja pikkade tarneaegade ja puuduliku tooteinfo, mis mõjutavad ostukogemust negatiivselt.
Hansapost teatas oma veebilehel, et sulgeb oma e-poe 30. aprillil 2025 kell 22.00, edaspidi on ettevõtte kaubavalik leitav Kaup24 e-poest, mis kuulub samasse kontserni.
E-kaubanduse arengu ja tuleviku saates keskendume Eesti e‑poodide välisturgudele laienemise kogemustele ja õppetundidele. Selgub, kuidas valida sobivaid sihtturge, millised takistused ootavad alguses ees, milliseid turundus- ja tarnekanaleid kasutada ning miks mõni turg võib osutuda keerulisemaks, kui algselt paistab.
Põhjalik ülevaade ka riiete ringmajanduse seadustest ja direktiividest.
Eesti kaupmehed ei pea üksi kinni maksma Aasia e-poodidest tellitud odava riidekauba kokku kogumise ja taaskasutuse täiendavat kulu. Kindlasti on vaja lahendust kolmandatest riikidest pärit madala kvaliteediga ja lühikese elueaga, kuid väga suure jalajäljega riidekauba taaskasutussüsteemiks.
Omniva kontsern avaldas täna oma 2025. aasta esimese kvartali majandustulemused, mis jäävad juhtkonna ootustele alla. Veetud pakkide arv ja müügitulu kasvasid küll märkimisväärselt, kuid posti ja perioodika kande kahjum ning oodatust kiiremini tõusvad tegevuskulud nõuavad edasise kahjumi vältimiseks kiireid muutuseid.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.