Eesti õlleturu üks vanimaid ja tuntumaid brände Alexander on saanud endale noorema venna. A. Le Coq tõi kevadel turule Väikese Sassi – väiksemas purgis ja madalama alkoholisisaldusega õlle. Loe, kust tuli loomise idee ja kuidas on uuel tootel läinud.

- Uue tulija puhul peeti maha meeleolukas tähistamine A. Le Coqi õllemuuseumis. Esines koomik Aleksandr Popov, kes teab hästi, mida Sassiks olemine tähendab, ning aitas meil uue Sassi väärikalt vastu võtta.
- Foto: Rasmus Kull
“Väikese Sassi turule toomine peegeldab tänaste õlletarbijate muutunud eelistusi,” selgitas A. Le Coqi brändijuht Pilvi Tering ja lisas, et turul on näha trendi väiksema pakendi ja madalama alkoholisisalduse suunas.
Legendaarne bränd, mida on vähe reklaamitud
Alexander, üks A. Le Coqi portfelli vanimaid brände, on olnud Eesti turul üle 30 aasta. "Tegemist on klassikalise ja traditsioonilise, aga ikoonilise õllega, millel on õlleturul eristuv karakter," ütles Tering.
Tähelepanuväärne on asjaolu, et Alexander on läbi aegade olnud Eesti õlleturul müügimahult A. Le Coq Premiumi järel teisel kohal, kuid peale turuletoomist 1993. aastal traditsioonilist reklaamitoetust tehtud polegi. Murranguliseks kampaaniaks saigi seesama 1996. aastal ilmunud reklaam, mis siiani tarbijatel mälus püsib – “Kammi sassi”.
Alexandri tarbijad hindavad stabiilsust ja turvalisust ning sõnade asemel tegusid – kindlust, et Alexandri õlu on alati sama kõrge kvaliteediga. See on ka kultusestaatuses oleva brändi müügi põhialus.
"Majasiseselt on käibel lause – kvaliteet on pilet turule. Ilma selleta ei ole võimalik ühtegi toodet lansseerida ega toodet portfellis elujõulisena hoida," rõhutas Tering.

- A. Le Coqi õllemuuseumis näeb legendaarse kampaania "Kammi sassi" materjale.
- Foto: Rasmus Kull
Alexander on pindise õllepurgi pioneer
Nüüdsel ajal tavapäraseks saanud pindine õllepurk tuli Eesti turule just tänu Alexandrile. "Alexander oli esimene, kes tõi Eesti turule pindise (0,568 l) purgi ja muutis sellega oluliselt seniseid pakenditrende," meenutas Tering.
Alexander on aastate jooksul tutvustanud eestlastele erinevaid maailmas tuntud õlletüüpe ja toonud turule elevust. "Oleme Alexandri brändi all lansseerinud Alexander Weizeni koos klaasirituaaliga, tagurpidi purgis filtreerimata õlle ja dry-hop’itud alkoholivaba Bohemiani," loetles Tering erisusi ja lisas, et Alexander on Eesti tarbijatega sügavalt seotud, ühendades ka põlvkondi.
Väike Sass – traditsioonile rajatud uuendus
Nüüd on A. Le Coq teinud noorema sihtrühma ootustele vastava sammu – toonud turule Alexandrist inspireeritud Väikese Sassi õlle.
"Meie eesmärk oli teha Alexandrile omase maitseprofiiliga kergem õlu," ütles Tering. "Väike Sass on nooruslikum, vallatum ja vabameelsem, kuid sisult sama kvaliteetne kui tema suur vend."
Uus õllenimi tekitas palju vaidlusi, sest valiti kahe variandi hulgast – konservatiivsema Alexi ja soojema kõlaga Väikese Sassi vahel. Tering selgitas, et valiti nimi Väike Sass, kuna see edastab õlle iseloomu paremini.
Huumoriga kõnetad laiemat publikut ja jutustad lugu
Väikese Sassi turuletoomise taga on meeskonna läbiviidud uuringud, mis näitasid, et nooremale tarbijale võib Alex mõjuda liiga traditsioonilisena ning ei oma piisavat erisust põhibrändist.
Uue õlle pakend on mängulisem ja värskema disainiga. "Värvid on jäetud samaks, aga disainikeel on lustakam," selgitas Tering.
Erisusena on Väikese Sassi purkidele trükitud läbisegi humoorikad brändi olemust kirjeldavad tekstid. "Nägime, et purk ise saab olla imagot edasi kandev element," märkis Tering. "Mõned neist tekstidest on juba oma elu elama läinud ning inimesed jagavad neid sotsiaalmeedias."
Kuigi A. Le Coq on uue õllega turul olnud alles paar kuud, on tagasiside olnud positiivne ja esimeste kuude müüginumbrid lubavad head.
Nagu ka Alexander, ei panusta Väike Sass massturundusele, vaid pigem nutikatele lahendustele pakendidisainis, kaupluste väljapanekutele ja suusõnalisele levikule.
Mis trendid õlleturul valitsevad?
Teringi sõnul lähtub A. Le Coq jookide arendamisel tänapäeva trendidest ja tarbijate muutuvatest eelistustest. "Järjest rohkem saab taas popiks klassikaline laagriõlu. Isegi käsitööõllede tootjad on hakanud laagriõlut uhkusega valmistama," tõdes Tering ning lisas, et laagriõlled moodustavad õlleturust lausa 95%.
A. Le Coqi jaoks on innovatsioon tervikuna ülioluline. “Me ei taha olla igavad, vaid püüame pidevalt tarbijaid millegi toredaga üllatada, sest konkurents on tihe," võttis Tering kokku. Väike Sass just seda uudset mõtteviisi kannabki, nii oma nime kui ka pisut teistsuguse olekuga.
Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada teie tervist.