Autor: Helen Külaots • 27. oktoober 2020

Comarketist saab Selver ABC: kuidas muutuvad sortiment ja hinnatase?

Comarketi poed lähevad järgemööda üle Selver ABC nime alla. Juba praegu on nendes poodides sortiment muutunud. Intervjuus räägib Selveri ostudirektor Katrin Riisalu, milliseid muudatusi kaubavalikus tehakse ning kuidas see võib mõjutada tarbija ostuharjumusi.

Comarketi kauplused muutuvad Selver ABC kauplusteks
Autor: Hendrik Osula

Kuidas on Comarketis kaubavalik muutunud?

Lisasime sortimenti Selveri klientide lemmiktooted ja eemaldasime kesise müügiga kaubad. Jätsime valikusse ka Comarketis hästi müünud tooted, kuid eks kogemus näitab, kuivõrd need olid popid seetõttu, et polnud muud valikut.

Näiteks Selveris on tugevaks kaubagrupiks tervisetooted (vitamiinid, toidulisandid jne), mis Comarketis üldse puudusid või olid müügil minimaalselt. Lisaks on Selveris hästimüüvad kategooriad oakohv ja mähkmed – mõlemate puhul oli Comarketi valik väike. Nüüd on Comarketis müügil Lavazza kohv, mis on Selveri klientide seas väga populaarne.

Meie tugevus on ka Selveri Köök – laiendasime seda kõikidesse Comarketitesse. See omakorda tähendas, et pidime loobuma mõnest teisest valmistoidubrändist, mille tooted nii hästi ei müünud.

Kas sortiment on vähenenud või suurenenud?

Toodete arv on jäänud enam-vähem samaks. Lai valik pole omaette eesmärk. Vahel müüb väiksem sortiment hoopis paremini, sest seda saab kliendi jaoks selgemalt presenteerida. Meie toetume tootevaliku koostamisel Nielseni uuringuandmetele: kui näeme, et üks bränd kasvab turul jõudsamalt kui meil müügil olev, siis vahetame toote välja. Sel viisil rikastame sortimenti nende toodetega, mille järele turul tegelik nõudlus on.

Kauba väljapanekul on oluline, et klient leiaks endale vajalikud tooted mugavalt üles, praeguseks ongi tooted paigutatud Selveri põhimõtete järgi. Kuna Comarketis on ostusaalid väiksemad kui Selveris, jäävad soojatoiduletid alles sinna, kus need on olnud, kuid kala- ja lihalette väikepoodi ei tule.

Mis olid Comerketis n-ö hitt-tooted, mille olete valikusse alles jätnud?

Näiteks Europagari ja Marta tooted pole Selveris varem müügil olnud, kuid Comarketis olid need edukad. Täiesti uus bränd Selveris on ka Ehrmanni jogurtid ja piimatooted.

Samas tuleb välja tuua, et suures plaanis on müüdavamad tooted pea igas poes samad: banaan, piim, leib, muna jne. Need on loomulikult valikus olemas, kuid paljude puhul muutsime brändi. Näiteks Comarket müüs Eestis pakendatud, kuid Lätist pärit kana. Selver müüb aga pigem Eesti päritolu tooteid. Samuti toetab Selver vabapeetavate kanamunade müüki, samas kui Comarketis oli munavalik väike ja fookus odavamal hinnal. Kuna Comarketi poed on pindalalt väikesed, pakume eelkõige enda strateegiale vastavaid tooteid.

Kas keskmine hinnatase on nendes poodides tõusnud?

Ei saa öelda, et hinnad oleks kõikjal tõusnud. Comarketi hinnastamisstrateegia oli poepõhine, mis tähendab, et nende hinnad varieerusid vastavalt poe asukohale. Selveril on aga ketipõhine hinnastamine – hinnad on kõikjal samad. Seetõttu on mõnes Comarketis hinnad hoopis langenud. Selveril on tugevad kampaaniad, mis viivad nõutumate toodete hinnataseme mõistlikule tasemele.

Kuidas kirjeldate Comarketi klienti ja kuidas ta erineb Selveri omast?

Kui vaatame kahe brändi vahel müüki tootegrupiti, siis Comarketis olid kõrgel kohal tubakas, alkohol, maiustused ja ajalehed/ajakirjad. Selveris on aga müüdavamad kategooriad liha, puuviljad ning beebitooted. Osaliselt näitab see tarbija eelistusi, kuid paljuski ka ettevõtte fookust – meie oleme pigem perekauplus. Oma tootevalikuga võime tarbijaharjumusi muuta, seetõttu tuleb pakkuda häid kampaaniad, analüüsida tootemüüke ning garanteerida, et näiteks puu- ja juurviljad oleksid alati värsked.

Comarket (tulevane Selver ABC) on väike pood ning klienti huvitab peamiselt see, et poes oleks saadaval elementaarsed igapäevakaubad. Kuna kohalikus poes käib klient eelkõige jala, on eesmärk tuua valikusse väiksemad pakendid, et oleks kerge kanda ja et saaks rohkem osta. See on eripära, millega tuleb sortimendi koostamisel arvestada.

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700